آشنایی با انواع هیترهای گازی فن دار

معرفی انواع هیترهای گازی فن دار

 

امروزه یکی از پرکاربردترین تجهیزات گرمایشی هیترهای گازی می‌باشند که برای انواع محیط های مسکونی، صنعتی، تجاری،  کارگاهی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. هیترهای گازی در ابعاد و اندازه‌های مختلف و برای کاربری‌های مختلفی طراحی و تولید  می‌شوند. در این بخش از مقالات قصد داریم به معرفی انواع هیترهای گازی بپردازیم.

 

هیتر گازی چیست؟

هیتر گازی نوعی سیستم گرمایشی می‌باشد که مانند سایر سیستم‌ها وابسته به موتورخانه مرکزی نمی‌باشد و محیط را به صورت مستقیم و موضعی گرم ‌ می‌نماید. سوخت مورد استفاده در هیترهای گازی به طور معمول گاز طبیعی و یا گاز مایع می باشد. 

هیتر گازی به علت نصب راحت و بدن دردسر و مقرون به صرفه بودن بهترین گزینه برای گرمایش محیط‌های صنعتی و تجاری می باشد.

 

 

هیتر گازی فن دار چیست؟

این نوع از هیترهای گازی دارای یک فن دمنده هوای گرم می باشند که حرارت توسط این فن به سمت فضای مورد نظر پرتاب شده و در نتیجه هوا را با سرعت بیشتری گرم می کند در نتیجه برای محیط های بزرگ، انتخاب مناسبی می باشد، زیرا فن به انتقال هوای گرم به محیط کمک می کند همین امر موجب صرفه جویی در مصرف سوخت می شود. هیترهای گازی فن دار به راحتی می توانند گازهای ناشی از احتراق را تخلیه نمایند.

 

 

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین هیترهای گازی فن دار می پردازیم:

1- هیترهای گازی فن دار آذر تهویه با دارا بودن فن دو دور در چند مدل و با ظرفیت های حرارتی 12000، 18000، 30000، 44720 کیلوکالری بر ساعت طراحی شده اند. این دستگاه های گرمایشی گاز سوز کم مصرف بوده و سیستم ایمنی کامل و عملکرد مطمئنی دارند. هیتر های گازی فن دار قابلیت گرمایش حداکثر 240، 300، 600 و 1200  متر مکعب فضا را دارا می باشد. این هیترهای گازی برای گرمایش سالن های صنعتی کوچک و بزرگ، مراکز تجاری، ورزشی، فروشگاه ها، کافه رستورانها، گلخانه ها و… مناسب  می باشند. 

 

 

2- هیتر گازی چدنی فن دار آذر تهویه با دارا بودن راندمان حرارتی فوق العاده بالا و ظرفیت حرارتی 7000 کیلوکالری بر ساعت یک دستگاه گرمایشی گاز سوز کم مصرف با سیستم ایمنی کامل و عملکرد مطمئن بوده که قابلیت گرمایش حداکثر 160 متر مکعب فضا را دارا می باشد.

این هیتر گازی اولین و کوچکترین بخاری گازسوز چدنی در ایران بوده بنابراین مناسب برای گرمایش فضاهای کوچک می باشد. 

 

 

3- هیتر گازی فایر تیوب آذر تهویه با بهره گیری از تکنولوژی هرماتیکال یکی از سیستم های گرمایشی گازی نوین می باشد. هیتر گازی فایر تیوب مجهز به فن سانتریفیوژ دو دور و با حداکثر ظرفیت حرارتی حدود 20000 کیلوکالری برساعت می باشد. این هیتر گازی قابلیت گرمایش 400 متر مکعب فضا را دارا می باشد. مدل ایستاده این هیتر گازی با حداکثر ظرفیت حرارتی حدود 90000 کیلوکالری برساعت دارای راندمان حرارتی بالای 85 درصد می باشد. این هیتر گازی قابلیت گرمایش 2400 متر مکعب فضا را دارا می باشد. 

این نوع از هیترهای گازی فایر تیوب مناسب برای گرمایش فضاهای کوچک و بزرگ مانند فروشگاه های کوچک و بزرگ، سالن های ورزشی، صنعتی، اداری و تجاری همچنین مساجد، رستوران ها، تالارها و گلخانه  ها و… می باشد.

 

 

4- هیتر گازی فایر تیوب آذر تهویه طرح فن کوئلی برای اولین بار در جهان طراحی و تولید شده است. این هیتر گرمایشی با بهره گیری از تکنولوژی هرماتیکال و نسل جدید برنرهای اینشات یکی از سیستم های گرمایشی گازی نوین می باشد. هیتر گازی فایر تیوب مجهز به فن سانتریفیوژ دو دور و با حداکثر ظرفیت حرارتی حدود 19000 کیلوکالری برساعت می باشد. این هیتر گازی قابلیت گرمایش 450 متر مکعب فضا را دارا می باشد.

این هیتر گازی مناسب برای گرمایش فروشگاه ها، رستورانها، منازل، ویلاها، دفاتر اداری و … می باشد. 

 

 

5- هیتر گازی فایر تیوب آذر تهویه طرح اسپلیت برای اولین بار در جهان طراحی و تولید شده است. این هیتر گرمایشی با بهره گیری از تکنولوژی هرماتیکال و نسل جدید برنرهای اینشات یکی از سیستم های گرمایشی گازی نوین می باشد. هیتر گازی فایر تیوب هوشمند بوده و مجهز به فناوری کنترل اتوماتیک و ایمن سیستم می باشد. حداکثر ظرفیت حرارتی این هیتر گازی 11000 کیلوکالری بوده و قابلیت گرمایش حداکثر 270 متر مکعب فضا را دارا می باشد.

این هیتر گازی مناسب برای گرمایش سالن های کنفرانس، دفاتر اداری، مدارس، فروشگاه ها، رستورانها، منازل، ویلاها و… می باشد. 

 

6- هیتر گازی چگالشی آذر تهویه با راندمان حرارتی  106% یک هیترگازی فوق العاده می باشد. ظرفیت حرارتی این هیتر گازی چگالشی حدود 50000 کیلوکالری برساعت می باشد و قابلیت گرمایش 1500 متر مکعب فضا را دارا می باشد.

این نوع از هیترهای گازی چگالشی مناسب برای گرمایش سالن های صنعتی، مراکز تجاری، ورزشی، فروشگاه ها، رستورانها، گلخانه  ها و… می باشد. 

 

نحوه عملکرد هیتر گازی چگالشی

در هیترهای چگالشی، بازیابی بخشی از انرژی حرارتی که از طریق دودکش خارج می شود باعث افزایش راندمان حرارتی شده در نتیجه، میزان سوخت مصرفی کاهش می یابد.

وقتی مخلوط هوا و گازدر قسمت برنر دستگاه می سوزد در اثر فرآیند احتراق گاز، دس اکسید کربن و بخار آب تولید می شود. در هیتر های معمولی محصولات احتراق با دمای بالا (300-250 درجه سانتی گراد) از دودکش خارج می شود. با توجه به اینکه در این دما آب در فاز بخار قرار دارد بخشی از انرژی گرمایی از طریق خروج محصولات احتراق با دمای بالا به هدر می رود. 

در هیترهای چگالشی با اعمال تغییرات در طراحی هیتر، از محصولات احتراق برای پیش گرمایش هوای سرد ورودی به هیتر استفاده می گردد. لذا دمای گازهای خروجی تا دمای (60-40 درجه سانتی گراد) کاهش خواهد یافت.

در این دما تغییر فاز اتفاق می افتد و بخار آب تولید شده در طی فرآیند احتراق تقطیر گردیده و به حالت کنداکس تبدیل می گردد. بدین ترتیب راندمان حرارتی در هیترهای گازی چگالشی بالاتر از هیترهای گازی معمولی می باشد.

با این موفقیت، بازده حرارتی هیتر گازی به 106% رسیده است و گامی بزرگ در جهت صره جویی در مصرف انرژی برداشته شد. 

 

مزایای هیتر های گازی فن دار آذر تهویه 

  • پخش یکنواخت گرما در هوا و ایجاد هوای مطبوع
  • دارای ظاهر بی نظیر و با کیفیت
  • دارای چهارچوب فلزی و در نتیجه استحکام و زیبایی بیشتر
  • نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری آسان و به صرفه 
  • به صرفه در مصرف سوخت با راندمان حرارتی بالا
  • مجهز به سیستم کنترل و حفاظت الکتریکی
  • قیمت مناسب نسبت به وسایل گرمایش دیگر مانند شوفاژ
  • استفاده از برنرهای استنلس استیل
  • مجهز به جرقه زن برقی 
  • امکان نصب در ارتفاع
  • دارا بودن چهارپایه جهت مکان های لوکس و دکوراتیو (دارای قابلیت کاهش ارتفاع و جمع شوندگی جهت سهولت حمل و نقل)
  • عملکرد ایمن و مطمئن

 

نتیجه گیری: 

هیترهای گازی فن دار آذر تهویه مطابق فناوری های نوین طراحی شده اند به همین دلیل برای گرمایش محیط های کوچک تا محیط های بسیار بزرگ صنعتی استفاده از این هیترهای گرمایشی توصیه می شود.  شما برای انتخاب هیترگازی مناسب باید متراژ و شرایط محیطی که نیاز به گرمایش دارد را در نظر بگیرید.

در ادامه با مراجعه به لینک های ارائه شده انواع هیترهای گرمایشی فن دار آذر تهویه را به همراه قیمت مشاهده نمایید:

 

بهترین هیترهای گازی فن دار بازار

برای مشاهده هر کدام از هیترها روی عکس کلیک کنید.