انتخاب دتکتور مناسب | مهام مارکت

در این بخش از مقالات ایمنی و آتش نشانی در مهام مارکت درباره انتخاب دتکتور مناسب ( دتکتورهای دودی ، دتکتورهای حرارتی ) توضیح خواهیم داد.

دتکتورهای دودی نوری عموماّ نمی توانند ذرات نامرئی (مثلاّ ذرات از آتش چوب) را تشخیص دهند، این دتکتورهای ترجیحاّ هنگامی که حریق (آتش) دود سرد تولید می کند مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب دتکتور مناسب ( دتکتورهای دودی ، دتکتورهای حرارتی )

دتکتورهای دودی

دتکتورهای حرارتی مناسب مکان هایی هستند که نیاز به تشخیص آتش دارند زیرا این دتکتورها دما و افزایش دما را تشخیص می دهند اما قادر به تشخیص دود و گاز نیستند. در ساختمان های مدرن امروزی و به علت وجود مواد گوناگون به کار رفته در آن ها در اثر حریق دودهای گوناگون حاصل می شود، به همین دلیل دتکتور حرارتی بیشتر برای محافظت از ساختمان ها به کار می رود و عنصر مناسبی برای حفاظت جان افراد نمی
باشد زیرا در هنگام آتش سوزی قبل از فعال شدن دتکتور حرارتی ، افرادی که در خواب به سر می برند توسط استنشاق گازهای سمی مسموم می شوند.

دتکتورهای ترکیبی (دودی و حرارتی) باعث تسریع در تشخیص دود و حریق هایی که با افزایش دمای شدید همراه هستند کاربرد دارد. این ویژگی باعث افزایش دقت تشخیص گشته و آلارم های کاذب را کاهش می دهد.

به طور کلی

دتکتورهای حرارتی برای فضاهایی که دود و گرد و غبار در آن وجود دارد و باعث ایجاد خطای کاذب می شود بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
(مثل آشپزخانه، آبدارخانه،پارکینگ و…) و دتکتورهای دودی برای مکان هایی که نقش جان و حفاظت از جان مهم است استفاده می شود.
به طور کلی می توان با شناسایی و بررسی کاربری هر فضا دتکتور مناسب آن محل (فضا) را انتخاب نمود.

برای خرید سیستم های اعلام حریق از مهام صنعت کلیک کنید.


مطالب مشابه: