نحوه انتخاب دستگاه قطع جریان گاز حساس به زلزله

معیارهای انتخاب شیر حساس به زلزله مکانیکی


شیر قطع کن گاز حساس به زلزله
جهت قطع اتوماتیک جریان گاز هنگام وقوع زلزله طراحی شده است. شیر قطع کن گاز حساس به زلزله هنگام وقوع زلزله تحت تاثیر لرزش زمین تا اندازه استاندارد قرار گرفته و به طور اتوماتیک جریان گاز در خط لوله را قطع می کند. نوع سیال شیر حساس به زلزله از گروه دوم خانواده H متوسط – گازهای غیر خورنده مانند گاز طبیعی (متان)، LPG، پروپان، بوتان، گاز شهری، هوا و غیره می باشد. 

 در این بخش از مقالات گاز رسانی در مهام مارکت می خوانید درباره نحوه انتخاب شیر قطع جریان گاز حساس به زلزله توضیح دهیم.

 

انتخاب شیر حساس به زلزله

از آنجا که شیرهای حساس به زلزله هم از نظر قیمت و هم از نظر ابعاد و ملاحظات نصب متنوع می باشند موارد ذیل باید در انتخاب دستگاه مد نظر قرار گیرد.

 

شیر قطع جریان گاز حساس به زلزله

 

1- قیمت :

قیمت این ادوات با توجه به سایز شیر قطع جریان گاز حساس به زلزله ، فشار کاری شیر، پیشرفتگی ادوات الکترونیکی سنسور متغیر می باشد. به صورت یک قاعده کلی شیرهای کوچک مکانیکی با اتصال دنده ای ارزانتر از شیرهایی با اتصال فلنجی هستند . همچنین شیرهایی با فشارخانگی( معمولا ۱/۴ PSI) ارزان قیمت تر از شیرهایی با فشار کار صنعتی (۳۰psi,60psi) می باشند. از لحاظ مکانیسم حسگر و عملگر نیز سیستم های مکانیکی ارزان تر از سیستم های الکترومکانیکی هستند.

 

2- مکان نصب:

این یک قاعده عقلایی و منطقی است که برای شبکه ای که تعداد زیادی ازمردم در آن مشغول کار با زندگی هستند با شبکه های محدود تفاوت قائل بوده و در مورد اول باید از سیستم های با استقامت بالاتر و حساس تر استفاده نمود. در مجتمعی مسکونی که چندین بلوک مسکونی را در می گیرد و یک ساختمان واحدی و یا حتی تک واحدی ملاحظات می بایست متفاوت باشد. در نمونه های دسته اول قاعده عقلایی حکم می کند که از شیر قطع جریان گاز حساس به زلزله با اتصال فلنجی و فشار متناسب با فشار لوله و در نمونه های اخیر از شیرهای مکانیکی با اتصال دنده ای استفاده نمود.

 

3- اقتضای مکان نصب روی لوله:

در شیرهای مکانیکی با توجه به اینکه لوله مکان نصب جهت لوله عمودی یا افقی است و در لوله های عمودی با توجه به اینکه جریان گاز از پایین به سمت بالا یا از بالا به پایین است نوع سفارش دستگاه متفاوت خواهد بود. در این خصوص در بخش شیر قطع جریان گاز حساس به زلزله با جزئیات بیشتر به موضوع خواهیم پرداخت . نکته قابل تذکر این است که از نقطه نظر مذکور شیرهای حساس به زلزله معمولا هیچ اخلاف قیمتی ندارند.

برای خرید شیر حساس به زلزله الکترومکانیکی از شرکت مهام صنعت اندیشه کلیک کنید.

برای خرید شیر حساس به زلزله مکانیکی از شرکت مهام صنعت اندیشه کلیک کنید.

 


مطالب مشابه: