نکات کلیدی در طرح و مبانی نصب سیستم اعلام حریق 

در این بخش از مقالات ایمنی و آتش نشانی در مهام مارکت درباره نکات کلیدی در طرح و مبانی نصب سیستم اعلام حریق توضیح خواهیم داد.

 

نکات کلیدی در طرح سیستم اعلام حریق

 

جهت فضاهای غیر قابل دسترسی (از قبیل وید سقف و یا کف) و فضاهای بسته نیاز به استفاده از چراغ های نشانگر می باشد، شایان ذکر است که می توان در سیستم های اعلام حریق آدرس پذیر از این چراغ های نشانگر صرفنظر کرد.

در سقف یا کف های کاذب بالاتر از ۸۰ سانتی متر و یا سقف و کف کاذب با ریسک حریق بالا استفاده از دتکتور حریق در سیستم اعلام حریق با تامین شرایط سرویس و نگهداری الزامی می باشد.
یک خطا ناشی از مدار باز یا اتصال کوتاه در مدار دتکتور خودکار حریق، نباید حفاظت منطقه ای بیشتر از ۲۰۰۰ متر مربع و یا بیشتر از یک طبقه ساختمان بعلاوه حداکثر ۵ تجهیز (دتکتور خودکار، شستی های اعلام حریق، آژیرها و یا ترکیبی از آنها) در یک طبقه بالاتر و یک طبقه پایین تر از آن طبقه را از کار بیندازد.
جهت ارتباط سیستم اعلام حریق با سایر سیستم های موجود در ساختمان از قبیل سیستم هوارسان، فن فشار مثبت راه پله، اگزاست فن، دمپر و پرده های دود، آسانسور و پله برقی، درب های کنترلی یا اتوماتیک و سیستم اطفاء حریق و … ارتباطات لازم در سیستم های اعلام حریق باید مد نظر قرار گیرد.

 

 

مبانی نصب سیستم اعلام حریق

 

در زیر به مسئولیت های تیم نصب اشاره شده است :

  • نصب کلیه تجهیزات مطابق با استاندارد (مروری بر ضوابط استاندارد)
  • استفاده از نوع مناسب کابل (مروری بر ضوابط استاندارد)
  • تست کابل، پیوستگی و اتصال زمین آن
  • علامت گذاری تغییرات تاثیر گذار روی طرح
  • آماده سازی نقشه های اجرایی
  • امضاء گواهی نصب G

برای خرید سیستم های اعلام حریق از مهام صنعت کلیک کنید.


مطالب مشابه: