ویژگی های منحصربفرد سیستم کنترل هوشمند موتورخانه

در این بخش از مقالات مکانیک در مهام مارکت درباره ویژگی های منحصربفرد سیستم کنترل هوشمند موتورخانه توضیح خواهیم داد.

۱) مستقل بودن عملکرد سیستم کنترل هوشمند موتورخانه از مساحت زیر بنای ساختمان

با افزایش مساحت زیر بنای ساختمان، مصرف سوخت و انرژی آن نیز نسبت به ساختمان های کوچک تر افزایش می یابد و موجب می شود تا اجرای روش های بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های بزرگ تر، پر هزینه تر شود.

۲) کاهش پیک مصرف سوخت در اوج سرما

این قابلیت ویژه و منحصر به فرد سیستم کنترل هوشمند موتورخانه است که توانایی خاموشی ویا اعمال دمای آماده باش مصرف موتورخانه ساختمان های غیر مسکونی پس از پایان ساعت کاری را دارند.

۳) کنترل مستقیم از مبداء تجهیزات حرارتی ساختمان

سیستم آب گرم مصرفی در طبقات به صورت چرخشی بوده فلذا دائما آب گرم مصرفی در پشت شیرها در حال گردش می باشد. با استفاده از سیستم کنترل هوشمند موتورخانه از مبدا می توان ساعت هایی که افراد در آنجا حضور ندارند، این سیستم را خاموش نگاه داشت که این امر باعث کاهش اتلاف حرارتی آب گرم مصرفی می شود.

۴) بهینه سازی مضاعف مصرف سوخت در ساعتهای تعطیلی ساختمان های غیر مسکونی:

در ساختمان های غیر مسکونی مانند ادارات و مدارس بدلیل استفاده غیر پیوسته از ساختمان امکان خاموشی و یا آماده باش موتورخانه پس از ساعت کاری نیز وجود دارد. بهره برداری از این پتانسیل تنها توسط سیستم های کنترل هوشمند امکان پذیر می باشد.

(بعنوان مثال در سازمانی که ساعت کاری آن از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ عصر می باشد و جمعه نیز تعطیل است، تنها از محل خاموشی موتورخانه پس از ساعت کاری بیش از ۵۵% صرفه جویی حاصل می شود و در صورتی که صرفه جویی زمان کارکرد موتورخانه نیز به آن اضافه گردد این رقم صرفه جویی به حدود ۶۵% افزایش می یابد.)

۵) صرفه جویی هوشمند در پیش راه اندازی و تسریع در خاموشی (یا دمای آماده باش) موتورخانه ساختمان های غیر مسکونی:

با توجه به اطلاعات ارسالی از سنسور حرارتی که در ضلع شمالی ساختمان نصب می شود، می توان طبق برنامممه زمانی و متناسب با سردی هوا، موتورخانه ها را از چندین ساعت زود تر از ساعت شروع به کار ساختامن روشن و یا از مای آماده باش به شرایط تابع حرارتی برسانند. همچنین با توجه به دمای هوای خارج ساختامن و در ساعات انتهایی کار ساختمان، تا ۱ ساعت زود تر موتورخانه را خاموش و یا به دمای آماده باش می برند که موجب صرفه جویی هوشمند در مصرف سوخت می گردد.

۶) دوره موثر صرفه جویی و بهینه سازی مصرف سوخت

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه بر خلاف سایر روش های بهینه سازی که تنها در دوره سرم و پنج یا شش ماه سال قادر به صرفه جویی و بهینه سازی مصرف سوخت ساختمان می باشند، به دلیل کنترل دمای آب گرمی مصرفی با دو دمای حداقل و حداکثر در طی شبانه روز، در تابستان ها نیز به میزان قابل ملاحظه ای مصرف سوخت را کاهش می دهند.

۷) تثبیت محدوده آسایش حرارتی در ساختمان :

در صورت استفاده از سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه به دلیل لحاظ نمودن تغییرات دمای خارج ساختمان بر فرآیند کنترل دمای آب گرم چرخشی دمای داخل ساختمان با دامنه نوسات محدودی کنترل شده و موجب تثبیت نسبی آسایش حرارتی ساکنین می گردد. البته این ویژگی بصورت دقیق تر در شیرهای ترموستاتیک رادیاتور نیز وجود دارد.

۸) کنترل هوشمند گرمایش

اندازه گیری دمای اتاق ها و محاسبات نشان می دهد که دمای هوای اتاق ها در فصل زمستان حدود ۲۴ تا ۲۶ درجه می باشد که با مقادیر استاندارد انحراف دارد و این امر بدلیل عدم استفاده صحیح از ترموستات های موجود و تنظیم نادرست دما و قدرت فن کویل ها بوسیله افراد می باشد. با نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه گرمایش می توان سیستم مرکزی دما را کنترل نموده و در محدوده آسایش نگه داشت.

شرکت مهام صنعت اندیشه تولید کننده و تامین کننده و نماینده برندهای معتبر تاسیساتی گاز رسانی

برای خرید سیستم کنترل هوشمند موتورخانه ساختمان کلیک کنید.


مطالب مشابه: