آشنایی با انواع هیترگازی صنعتی

با شروع فصل سرما صاحبان مشاغل صنعتی به فکر تهیه بهترین دستگاه های گرمایشی برای محیط کار خود می گردند تا به وسیله آن بتوانند محیط را گرم نمایند و نیاز خود را برآورده سازند. بهترین وسیله گرمایشی صنعتی دستگاهی است که گرمایش مناسبی ایجاد نماید، راندمان بالایی داشته باشد، مصرف انرژی آن پایین باشد، ایمنی بالایی داشته باشد و.. صاحبان کسب و کارهای صنعتی با توجه به ویژگی های ذکر شده سعی می کنند بهترین انتخب را داشته باشند. 

برای گرمایشی سوله های صنعتی می توان از سیستم های گرمایشی مانند بخاری، موتورخانه مرکزی، سیستم گرمایش از کف و…. استفاده نمود اما موارد ذکر شده یه هزینه اولیه بالایی نیاز دارند و یا اینکه هدر رفت انرژی در برخی از آنها بالا می باشد و یا راندمان مناسبی ندارند بنابراین می توان گفت استفاده از روش های ذکر شده چندان توصیه نمی شود. امروزه سیستم های گرمایشی صنعتی مانند  هیترگازی صنعتی از جمله جدیدترین وسایل گرمایشی برای محیط های بزرگ می باشد. هیترگازی صنعتی در مدل های جدید مانند هیتر گاز فن دار و هیتر گازی فایر تیوب بهترین انتخاب برای محیط های صنعتی می باشند.

 

 

هیترگازی صنعتی چیست؟

 

+  هیترگازی صنعتی یکی از از تجهیزات گرمایشی صنعتی می باشد که برای تامین گرمایش محیط های بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. سوخت مصرفی  این سیستم گرمایشی صنعتی از گاز شهری می باشد. هیترگازی صنعتی دارای قدرت بالایی می باشد به صورتی که محیط های بسیار بزرگ و سوله های صنعتی را گرم می نماید. انتخاب درست هیتر صنعتی بسیار اهمیت دارد و در صورتی که مدل مناسب انتخاب نشود گرمایش مناسب ایجاد نخواهد شد. هیترگازی صنعتی دارای مدل های مختلفی می باشد که هر کدام ظرفیت حرارتی مشخصی دارند بنابراین می بایست با توجه به مساحت محیط مورد نظر مدل مناسب را انتخاب نمود. 

 

نحوه عملکرد هیترگازی صنعتی

هیترگازی صنعتی برای گرم نمودن محیط به صورت مستقل از موتورخانه مرکزی و به شکل موضعی و مستقیم عمل می نماید. هیترگازی صنعتی گرمای ایجاد شده را توسط فن دمنده که در پشت هیتر قرار داده شده است به داخل محیط پرتاب می نماید و موجب گردش سریع هوای گرم به داخل محیط خواهد شد در نتیجه محیط با سرعت بیشتری گرم خواهد شد. برخی از مدل های هیتر گازی صنعتی به صورت اتوماتیک می توانند دمای محیط را کنترل نموده و بر اساس دمای مشخص شده نسبت به گرم نمودن محیط اقدام نمایند.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی

 

کاربرد هیترگازی صنعتی

هیترگازی صنعتی برای گرمایش همه محیط های صنعتی کاربرد دارد از این سسیستم گرمایشی برای همه محیط هایی که بسیار بزرگ می باشند و برای گرمایش نیاز به یک وسیله گرمایشی پرقدرت و مناسب دارند استفاده می شود. در ادامه برخی از محیط های صنعتی که برای گرمایش آنها میتوان از هیترگازی صنعتی استفاده نمود معرفی شده اند:

  • سالن های صنعتی
  • محیط های اداری و تجاری
  • گلخانه ها
  • دامداری ها و دامپروری ها
  • سالن های پرورش قارچ
  • مرغداری ها
  • مراکز تجاری، رفاهی و گردشگری
  • تالارها
  • سالن های ورزشی بزرگ
  • فروشگاه های بزرگ و کوچک
  • کافه و رستوران ها
  • سالن های کنفرانس
  • مدارس و محیط های آموزشی

 

مزایای هیترگازی صنعتی

  • پخش یکنواخت گرما در هوا و ایجاد هوای مطبوع
  • بالا بودن سرعت گرمایش محیط های صنعتی
  • پایین بودن هزینه نصب و را هاندازی نسبت به سایر روش های گرمایش محیط های صنعتی
  • عدم نیاز به انجام زیر ساخت هایی مانند لوله کشی و… 
  • پایین بودن هزینه تعویض قطعات هیترگازی صنعتی در مقایسه با سایر سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع
  • قابلیت جابه جایی و تغییر مکان هیترگازی صنعتی در صورت نیاز
  • صرفه جویی در مصرف انرژی 
  • پایین بودن میزان آلودگی محیطی نسبت به سایر روش های گرمایش محیط های صنعتی
  • بالا بودن ایمنی و عملکرد مطمئن هیترگازی صنعتی
  • دارا بودن ظرفیت های حرارتی متنوع و براساس نیاز مشتری
  • در دسترس بودن سوخت گاز نسبت به سایر سوخت ها
  • پایین بودن هزینه تعمیر و نگهداری 

 

معایب هیترگازی صنعتی

احتمال وقوع نشت گاز مونوکسید کربن:

به علت اینکه گاز شهری سوخت مورد استفاده در هیترهای گازی می باشد بنابراین در صورت عدم نب استاندارد و ایمن امکان نشت گاز co  وجود دارد بنابراین نصب هیترگازی صنعتی باید توسط افراد متخصص انجام شود.

 

تهویه داشتن محیط:

محیطی که هیترگازی صنعتی در آ؛ن نصب می شود باید دارای تهویه مناسب باشد زیرا امکان آلودگی محیطی و تجمع گاز در این محیط ها وجود دارد.

 

خطر انفجار:

به علت اینکه هیترگازی صنعتی از سوخت گاز استفاده می کند خطر نفجار آ مانند هر وسیله گاز سوز دیگری وجود دارد به همین دلیل باید در نصب و نگهداری آن دقت نمود.

 

بلند بودن صدا:

برخی از هیترهای گازی صنعتی موجود در بازار صدای بالایی به هنگام کارکردن دارند بنابراین باید دقت شود که یک هیتر گازی استاندارد  و خوب خریداری نمود.

 

نصب و نگهداری:

همانطور که گفته شد نصب اولیه هیترگازی صنعتی باید توسط افراد متخصص انجام شود و برای پیشگیری از وقوع حوادثی مانند نشت گاز، انفجار و… می بایست بازدید دوره ای توسط کارشناسان نصب هیتر صورت گیرد و از عملکرد صحیح هیتر گازی اطمینان کافی ایجاد شود.

 

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین برند هیتر گازی

 

معرفی چند مدل هیترگازی صنعتی برند آذر تهویه

شرکت آذر تهویه تولید کننده انواع هیتر گازی در مدل های مختلف صنعتی و غیر صنعتی می باشد در ادامه قصد داریم چند مدل هیترگازی صنعتی برند آذر تهویه را معرفی نماییم:

 هیترگازی صنعتی آذر تهویه مدل A618

این مدل از هیتر های گازی آذر تهویه مناسب برای گرمایش سالن های صنعتی کوچک بوده و قابلیت گرمایش فضایی به مساحت 300 متر مکعب را دارا می باشد.

 

 

 هیترگازی صنعتی آذر تهویه مدل A630

این مدل هیتر گازی از برند آذر تهویه برای گرمایش سالنهای صنعتی با حداکثر مساحت 600 متر مکعب مناسب می باشد و ظرفیت گرمایی آن 30000 کیلو کالری بر ساعت می باشد.

 

 

هیترگازی صنعتی آذر تهویه مدل A650

این مدل هیتر گازی می تواند گرمایش فضا با حداکثر متراژ 1000الی1200  متر مکعب را تامین نماید بنابراین یک هیتر گازی صنعتی مناسب از برند آذر تهویه به حساب می آید زیرا ظرفیت گرمایی آن بالا بوده و 44720 کیلوکالری بر ساعت می باشد بنابراین برای سالن های صنعتی بزرگ قابل استفاده می باشد.

 

 

هیتر گازی فایر تیوب آذر تهویه مدل F920

این هیتر گازی فایر تیوب برای گرمایش محیط های صنعتی با متراژ 400 متر مکعب مناسب بوده و برای این محیط ها گرمایش کافی خواهد دداشت زیرا ظرفیت حرارتی آن حداکثر 20000 کیو کالری بر ساعت می باشد. این هیتر گازی فایر تیوب برای محیط های صنعتی کوچک و متوسط مناسب می باشد.

 

هیتر گازی فایر تیوب

 

هیترگازی فایرتیوب آذر تهویه مدل F990

این هیتر گازی صنعتی آذر تهویه برای محیط های صنعتی بسیار بزرگ با مساحت 2400 متر مکعب مناسب بوده و ظرفیت حرارتی آن حداکثر 90000 کیلو کالری بر ساعت می باشد بنابراین مناسبترین گزینه برای محیط های صنعتی بسیار بزرگ می باشد.

 

هیتر گازی فایر تیوب

 

هیتر گازی فایر تیوب آذر تهویه طرح فن کوئلی مدل F919

طراحی این هیتر گازی به صورت فن کوئلی بوده و برای محیط های ببا مساحت 450 متر مکعب قابل استفاده می باشد. ظرفیت حرارتی این هیتر گازی صنعتی فایر تیوب حدود 19000 کیلو کالری بر ساعت می باشد و برای محیط های صنعتی کوچک و متوسط کاربردی است.

 

هیتر گازی فایر تیوب

 

از کجا هیترگازی صنعتی رو خریداری کنم؟

بهتر هست برای خرید هیترگازی صنعتی به مرکز فروش هیترگازی صنعتی در تهران مراجعه کنید تا یک خرید مطمئن داشته زیرا استاندارد بودن و کیفیت محصولات گازی بسیار اهمیت دارد. برای خرید هیترگازی صنعتی به صورت حضوری و اینترنتی می توانید به فروشگاه مهام مارکت نمایندگی فروش هیترگازی صنعتی آذر تهویه مراجعه نمایید. برای خرید حضوری هیترگازی در تهران می توانید به فروشگاه مهام مارکت مراجعه نمایید و برای خرید اینترنتی تجهیزات گرمایشی صنعتی می توانید به سایت مهام مارکت مراجعه کنید. در ادامه لینک مستقیم خرید بهترین هیترگازی صنعتی ارائه شده است: