آشنایی با دریچه کولر درب دار

دریچه کولر درب دار یکی از اعضای مهم در سیستم های تهویه مطبوع می باشد که به کمک آن هوای مطبوعی که توسط سیستم های سرمایشی ایجاد شده است وارد محیط می شود و موجب تغییر دمای هوای محیط می شود. انتخاب یک دریچه کولر مناسب و استاندارد به کارکرد بهتر سیستم سرمایشی محیط زندگی و کار شما کمک شایانی میکند بنابراین بهتر به جای دریچه های قدمی که در اکثر ساختمان ها مورد استافده قرار می گرفت از دریچه کولر درب دار استفاده شود که عمکرد بهتر سیستم های تهویه مطبوع محیط کمک می نماید. در این بخش از مقالات مهام مارکت قصد داریم به معرفی دریچه کولر درب دار بپردازیم:

مهام مارکت مرکز فروش دریچه کولر پلاستیکی در تهران می باشد.

 

 

 

دریچه کولر درب دار چیست؟

دریچه کولر در دار یک نوع دریچه کولر می باشد که در قسمت انتهایی کانال کولر در محیط نصب می شود. این دریچه کولر دارای یک درب برای پوشاندن قسمت ورودی هوا می باشد و در هر زمان که تمابل داشته باشیم می توایم به وسله آن دریچه کولر را بپوشانیم و ز ورود هوا به داخل محیط جلوگیری نماییم. به وسیله این درب می توان تصمیم گرفت که از کدام دریچه هوا وارد محیط نشود و یا در فصل زمستان به وسیله آن دریچه کولر را پوشاند. این دریچه براساس جدیدترین تکنولوژی تولید می شود و به وسیله آن می توان به افزایش کارایی سیستم های سرمایشی کمک نمود زیرا این دریچه کولر درب دار دارای پره های ایرودینامیک قابل تنظیم بوده و تاثیر به سزایی در عملکرد موثر کولر خواهد داشت. این دریچه ها در جنس های آهنی، آلومینیومی، چوبی و پلاستیک ABS در بازار موجود هستند.

 

بهترین جنس برای دریچه کولر درب دار  چست؟

 همانطور که گفته شد دریچه های کولر در جنس های آهنی، آلومینیومی، چوبی و پلیمر ABS تولید می شوند که هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند. در گذشته و در اکثر کولرهای آبی قدیمی از دریچه کولر با جنس آهن یا آلومینیوم استفاده می شد تا زمانی که پای دریچه کولر پلاستیکی به بازار باز شد در این زمان بود که اکثر مصرف کنندگان ترجیح دارند از این جنس دریچه ها برای کولرهای خود استفاده نمایند زیرا این دریچه ها علاوه بر ظاهر زیبنده تر دارای مقاومت بالاتر و فرسایش کمتر در برابر عوامل مختلف می باشند. همچنین به این دلیل که در کولرهای آبی امکان زنگ زدگی و از بین رفتن دریچه های آهنی به وسیله /اب وجود دارد به همین دلیل استفاده از دریچه های پلیمری توصیه می شود

 

چرا استفاده از  دریچه کولر درب دار توصیه می شود؟

دلایلی که در ادامه بیان خواهد شد کفایت می کند تا شما را قانع نماید که دریچه های قدیمی کولرها را  عوض نموده و از دریچه کولر در دار استفاده نمایید:

  • طراحی دریچه درب دار به گونه ای است که درای یک در پوش فابریک می باشد بنابراین اگر به هر علتی تمایل به بستن درب دریچه خود داشته باشید به راحتی این کار را انجام می دهید.
  • دریچه کولر درب دار دارای پره های ایرودینامیک می باشد که به راحتی قابل تنظیم می باشند بنابراین به سادگی می توان جهت باد و میزان آن را توسط این پره ها کم و زیاد نمود.
  • یکی از دغدغه های افراد در فصل سرما ورد هوای سرد به داخل محیط از طریق دریچه های کولر می باشد با نصب دریچه در دار به راحتی می توانید در فصول سرد سال درب دریچه کولر را بپوشانید.
  • در صورتی که اقدام به نصب دریچه کولر درب دار نمایید خیالتان از عدم ورود حشرات، جانوارن، آب باران و گرد و خاک از طریق دریچه کولر راحت خواهد بود.
  •  اگر شما تمایل به استفاده یکی از دریچه های کولر در فصول گرم سال نداشته باشید به سادگی می تواند درب آن را بسته و دریچه را مسدود نمایید.
  • استفاده از دریچه کولر درب دار تا حدود زیادی موجب  کاهش هزینه ها و صرفه جوی در مصرف انرژی می شود زیرا در فصل سرما مانع خروج هوای گرم و در فصل گرما مانع ورود نور خورشید و هوای گرم از بیرون ساختمان به داخل می شود.
  • این دریچه ها تفاوت قیمت چندانی با دریچه های معمولی کولر ندارند به همین دلیل از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشند.
  • دریچه کولر درب دار در سایزهای مختلفی ساخته می شود بنابراین جوابگوی نیاز همگان خواهد بود.
  • این دریچه  ها هوا را بدون لرزش پره ها و ایجاد سرو صدا به داخل محیط انتقال می دهند از این رو به جرات می توان گفت دریچه کولر درب دار بهترین دریچه کولر می باشد.

 

 

عملکرد دریچه کولر درب دار چگونه است؟

دریچه کولر در دار دارای دو عملکرد کاملامتفاوت در فصول گرم و سرد سال می باشند. طراحی این دریچه ها به این صورت می باشد که علاوه پر پره های موجود در سایر مدل های دریچه های کولر که تا بحال دیده اید دارای یک درپوش می باشد که هر زمان بخواهید می توانید آن را ببندید و کاملا چفت نمایید. در فصول گرم سال که کولر آبی کار می کند و نیاز به ورود هوا به داخل محیط می باشد درب دریچه ها باید باز باشد تا هوا به راحتی به داخل محیط وارد شود. به علت طراحی منحصر به فرد این دریچه ها میزان خنک شدن محیط در صورت استفاده از آنها بسیار بیشتر است زیرا پره های به گونه طراحی شده اند که آیرودینامیک بوده و قابلیت تنظیم دارند بنابراین موجب افزایش سرعت هوا شده و تا حدود زیادی مانع ورود هوای گرم و رطوبت به داخل محیط می شوند.

عملکرد این دریچه ها در فصول سرد سال قابل ملاحظهو چشم گیر است زیرا که به راحتی ودریچه کولر را مسدود نموده و مانع ورود هوای سرد، آب باران و برف و… به داخل ساختمان شده و علاوه بر ایجاد آسایش موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

 

نصب دریچه کولر درب دار چگونه است؟

دریچه کولر در دار بسیار عالی است و در صورت خرید آن هرگز پشیمان نخواهید شده اما همه این مزایا منوط به آن است که این دریچه ها به بهترین شکل ممکن و به درستی نصب شوند به همین دلیل پیشنهاد می شود که برای نصب آنها از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید زیرا در صورت نصب نادرست نمی توان کارکرد مناسب آن را تضمین نمود. به صورت کلی مراحل نصب دریچه کولر در دار به صورت زیر است:

1- اولین و مهمترین مرحله مشخص نمودن محل مناسب برای نصب آن می باشد زیرا در صورت نصب در نقطه ای مناسب از محیط بازدهی آن بالاتر خواهد بود البته این در صورتی است که از قبل کانال کشی کولر انجام نشده باشد در غیر این صورت ناچارا باید آن را در جایی که از قبل کانال کشی کولر انجام شده است نصب نمایید.

2- در مرحله بعد پس از تعیین محل نصب دریچه باید دریچه درب دار کولر را به وسیله  پیچ و مهره یا چسب به کانال کولر متصل نمایید. 

 

 

 

از کجا  می توانم دریچه کولر درب دار را تهیه کنم؟

اگر دلتان میخواهد که این دریچه را از نمایندگ اصلی آن و با مناسبترین قیمت تهیه کنید به شما پیشنهاد میکنم حتماخرید خودتان را از فروشگاه اینترنتی مهام مارکت انجام دهید. زیرا علاوه بر تضمین قیمت و کیفیت می توانید هر سوالی که دارید را از کارشناسان این شرکت بپرسید و یک خرید مطمئن و عالی داشته باشید.  

برای خرید دریچه کولر درب دار به صورت حضوری و اینترنتی می توانید به فروشگاه مهام مارکت مرکز فروش دریچه کولر درب دار  مراجعه نمایید. برای خرید حضوری دریچه کولر در دار در تهران می توانید به فروشگاه مهام مارکت مراجعه نمایید و برای خرید اینترنتی دریچه کولر درپوش دار می توانید به سایت مهام مارکت به آدرس www.mahammarket.com  مراجعه نماید. در ادامه لینک مستقیم خرید انواع دریچه کولر درب دار ارائه شده است: