آشنایی با هیتر گازی هوشمند

معرفی هیتر گازی هوشمند

 

هیتر گازی یکی از تجهیزات گرمایشی می باشد که برای گرم نمودن محیط های صنعتی و تجاری به کار می رود و به صورت مستقل از سیستم مورخانه مرکزی عمل می کند. این دستگاه گرمایشی به صورت مستقیم و موضعی نسبت به گرم نمودن محیط اطراف اقدام می نماید. استفاده از هیترگازی یکی از بهترین روش های گرمایشی برای گرم نمودن سالن های بزرگ مانند سوله ها، کارخانه ها، کارگاه ها، فروشگاه ها، رستورانها و… به کار می رود. 

 

 

 

هیترگازی هوشمند چیست؟

هیتر گازی هوشمند یک دستگاه گرمایشی گاز سوز کم مصرف با سیستم ایمنی کامل و عملکرد مطمئن می باشد که مجهز به برد الکترونیکی هوشمند جهت کنترل اتوماتیک و ایمن سیستم می باشد. هیتر گازی هوشمند اگر در ارتفاع و یا در نقاطی نصب شود که دسترسی به دکمه روشن و خاموش آن مشکل باشد به علت اینکه مجهز به جرقه زن خودکار برای تشکیل شعله می باشد به وسیله باز و بسته نمودن شیر گاز می توان از راه دور نسبت به خاموش روشن شدن آن اقدام نمود. 

 

 

مزایای هیتر گازی هوشمند 

  • پخش یکنواخت گرما در هوا و ایجاد هوای مطبوع
  • دارای ظاهر بی نظیر و با کیفیت
  • دارای چهارچوب فلزی و در نتیجه استحکام و زیبایی بیشتر
  • نصب، راه اندازی، تعمیر و نگهداری آسان و به صرفه 
  • به صرفه در مصرف سوخت با راندمان حرارتی بالا
  • مجهز به سیستم کنترل و حفاظت الکتریکی
  • قیمت مناسب نسبت به وسایل گرمایش دیگر مانند شوفاژ
  • امکان روشن و خاموش نمودن هیتر گازی هوشمند از راه دور
  • امکان نصب در مکان های غیر قابل دسترس
  • مجهز به جرقه زن برقی 
  • امکان نصب در ارتفاع
  • عملکرد ایمن و مطمئن

 

 

هیتر گازی هوشمند چه کاربردهایی دارد؟

از هیتر گازی هوشمند برای گرم نمودن سان های صنعتی و تجاری بزرگ استفاده می شود. این وسیله گرمایشی یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی گرمایشی می باشد که برای کاربردهایی مانند کارخانه ها، کارگاه ها، سالن های ورزشی، رستوران ها، مساجد، سالن های پرورش دام، طیور و قارچ، گلخانه ها و… می توان از آن استفاده نمود.

 

 

خرید هیتر گازی

 

 

 

تفاوت هیتر گازی هوشمند با هیتر گازی معمولی

برای تنظیم هیترهای گازی معمولی می بایست به صورت دستی اقدام نمود و به وسیله دکمه تعبیه شده خاموش و روشن کردن هیتر و یا کم و زیاد کردن میزان حرارت آن را تنظیم نمود. اما در هیتر گازی هوشمند لازم نیست این تنظیمات حتما از طریق خود هیتر گازی انجام شود و از راه دور نیز می توان این اقدامات را انجام داد و نمی بایست حتما به هیترگازی دسترسی داشت. بنابراین می توان هیتر گازی هوشمند را در ارتفاع و یا در مکانهایی که دور از دسترس هستند نیز نصب نمود زیرا هیترگازی هوشمند مجهز به جرقه زن می باشد بنابراین با باز نمودن شیر گاز هیتر گازی روشن شده و با بستن آن، هیتر خاموش خواهد شد.

 

 

نحوه عمکرد هیتر گازی هوشمند

در هیترهای گازی هوشمند با باز نمودن شیر گاز جرقه زن هیتر به صورت خودکار فعال شده و شعله تشکیل می شود.ترموستات هیتر گازی نقش سنسور را برای تعیین دمای محیط ایفا می نماید بنابراین اگر دمای محیط از دمای مشخص شده پایین تر باشد ترموستات دریچه گاز را باز نموده و در نتیجه گاز وارد قسمت گرم کننده هیتر یعنی کوره یا مبدل حرارتی شده و در نتیجه مشعل روشن می شود. تا زمانی که دمای کوره به اندازه مشخصی بالا نرود فن شروع به کار نخواهد کرد. پس از آنکه دمای کوره به اندازه مشخصی گرم شد فن آکسیال هیتر گازی هوشمند که دو سرعته می باشد و بالانس استاتیکی و دینامیکی دارد شروع به کار کرده و هوا را به محیط اطراف پرتاب می نماید در نتیجه موجب گرم شدن محیط خواهد شد. گازهای حاصل از سوختن گاز توسط دودکش خارج می شود.

اگر دمای اتاق از میزان مشخص شده بالاتر برود ترموستات فرمان قطع را صادر نموده و در نتیجه تولید گرما متوقف خواهد شد و تاز مانی که دمای محفظه مبدل حرارتی به مقدار مشخص شده نرسد اجازه خاموش نمودن فن صادر نخواهد شد. پس از اینکه دوباره دمای محفظه کوره تا مقدار مشخصی کاهش پیدا کرد مجددا ترموستات فرمان شروع به کار را صادر خواهد نمود. 

 

 

چرا باید از هیتر گازی هوشمند استفاده نمود؟

امروزه یکی از کاربردی ترین وسایل گرمایشی در محیط های صنعتی و تجاری بزرگ و کوچک هیترهای گازی هستند و به علت اینکه هیتر گازی مصرف پایین و بازده بالایی دارد در نتیجه راندمان کاری بالایی داشته و استفاده از آن به صرفه می باشد. استفاده از هیترهای گازی هوشمند به علت دارا بودن برد الکترونیکی هوشمند جهت کنترل اتوماتیک و ایمن سیستم سبت به سایر مدل های هیترهای گازی توصیه می شود زیرا کارایی راحت تری را دارا می باشد. رشد و پیشرفت صنایع غذایی برای پروش دام، طیور، قارچ و… و همچنین نیاز مستمر  این صنایع به یک وسیله گرمازا با کارایی خوب و بازدهی عالی تولید کنندگان را به استفاده از این هیترهای گازی ترغیب نموده است. قیمت پایین تر، عمرمفید و کارایی عالی از جمله مهمترین دلایلی می باشد که موجب شده هیترهای گازی نسبت به سایر وسایل گرمازا بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 

هیتر گازی

 

یک هیتر گازی خوب چه ویژگی هایی را دار می باشد؟

یک هیتر گازی خوب باید با معیاری های اساسی و استاندارد که یک هیتر گازی باید داشته باشد مطابقت داشته باشد. مثلا مشخصات فنی محصول شامل ابعاد، سوخت مصرفی، توان حرارتی، میزان مصرف سوخت، قطر دودکش، فشار گاز، فضای قابل گرمایش، مشخصات برق هیتر گازی، راندمان حرارتی، میزان صدای ایجاد شده در اثر کارکرد، سرت فن، جریان هوای اسمی و… باید همگی بررسی شده و با کاربری مورد نظر شما مطابقت داده شود.  سایر ویژگی هایی که باید به آنها دقت شود و دارای اهمیت می باشند شامل موارد زیر است:

پایین بودن مصرف سوخت

مجهز به برد الکترونیکی هوشمند جهت کنترل اتوماتیک و ایمن سیستم

بالا بودن سرعت توزیع گرما

دارا بودن قطعات با کیفیت

یکسان بودن توزیع گرما

بالا بودن توان حرارتی

دارا بودن جنس و رنگ بدنه با کیفیت

بالا بودن راندمان حرارتی بالا

مجهز بودن به ترموستات و…

 

 

همانطور که در این مقاله مطالعه نمودید هیترهای گازی هوشمند نسل جدیدی از هیترهای گازی می باشند که نسبت به مدل های قدیمی تر بسیار کاربردی بوده و استفاده از آنها راحت تر می باشد بنابراین توصیه می شود حتی الامکان نسبت به خرید هیترهای گازی هوشمند اقدام نمایید.

 


محصولات پیشنهادی: