راهنمای خرید هیتر تابشی مناسب

معیارهای مهم برای انتخاب هیتر تابشی مناسب

 

هیتر تابشی یکی از وسایل گرمایشی می باشد که برای گرما بخشیدن به محیط های صنعتی، رستوران ها و فضاهای باز، سالن های ورزشی و استخرها، گلخانه ها و مرغداری ها، اماکن مذهبی، انبار و فضاهای عمومی و… مورد استفاده قرار می گیرد. برای انتخاب درست این وسیله گرمایشی لازم است ملاک هایی مانند مدل ها، ابعاد و اندازه و.. مد نظر قرار گیرد. در این بخش از مقالات مهام مارکت میخواهیم نکاتی را در رابطه با انتخاب هیتر تابشی مناسب ارائه نماییم.  

 

 

 

هیتر تابشی چیست؟

هیتر تابشی یک سیستم گرمایشی می باشد که برای گرمایش محیط مانند خورشید عمل کرده و با بازتاب گرما نسبت به گرم نمودن محیط اطراف عمل می کند. در واقع هیترهای تابشی انرژی دریافتی را به وسیله احتراق به گرما تبدیل کرده و با انعکاس گرمای تولید شده موجب گرم شدن محیط اطراف می شوند.

 

 

چرا باید از هیترهای تابشی استفاده نمود؟

  • هیترهای تابشی از راندمان حرارتی بالا بهره می برند و برای ایجاد گرمایش از روش تابش استفاده می کنند.
  • با استفاده از روش تابش، گرما به طور یکنواخت در محیط پخش می شود و اختلاف دما در فواصل نزدیک و دور از هیتر وجود ندارد.
  • میزان اتلاف گرما و هدر رفت انرژی بسیار کم می باشد.
  • هوای محیط در زمان بسیار کمی گرم شده و به دمای مطلوب می رسد.
  • قابلیت استفاده در محیط های باز را دارا می باشد.
  • محیط بسیار کمی را اشغال می نماید زیرا قابلیت نصب در سقف محیط را دارد.
  • در محیط های باز که سقف ندارند می توان از مدل های ایستاده آن استفاده نمود.
  • در فرآیند گرم نمودن محیط به هیچ عنوان کیفیت هوا کاهش پیدا نخواهد کرد.
  • سرعت گرمایش محیط بالا بوده و در نتیجه محیط در کمترین زمان ممکن گرم می شود.
  • تعمیر، نگهداری و سرویس هیترهای تابشی بسیار راحت بوده و به علت نداشتن سیستم لوله کی و موتورخانه هزینه بسیار پایینی دارد.
  • مانند سایر هیترهای گرمایشی انتقال حرارت توسط هیترهای تابشی نیازی به هوا ندارد بنابراین مانع ایجاد گرد و غبار در هوا خواهد شد.
  • میزان ایجاد آلایندگی هوا در این سیستم بسیار پایین می باشد. 
  • ایمنی بالا و کم خطر بودن از مزیت های مهم هیترهای تابشی می باشد.
  • هیترهای تابشی قابلیت جابه جایی دارند و به راحتی میتوان آن را از یک مکان به مکان دیگر انتقال داد.

 

 

 

برای خرید هیتر تابشی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

برای خرید هیتر تابشی مناسب باید به یک سری از نکات مهم دقت نمایید تا از انتخاب اشتباه جلوگیری شود. در ادامه به برخی از فاکتورهای مهم برای انتخاب یک هیتر تابشی مناسب اشاره می کنیم.

 

1- نوع سوخت مصرفی هیتر تابشی

هیترهای تابشی به گونه ای طراحی شده اند که سوخت مصرفی برخی مدل های آنها می تواند برق، گاز طبیعی و یا گاز پروپال باشد. بنابراین در هنگام انتخاب هیتر تابشی باید دقت کنید که با توجه به شرایط محیطی که قصد دارید هیتر را برای آن نصب کنید به سوخت مصرفی آن توجه نموده و یک هیتر تابشی مناسب را انتخاب نمایید. 

 

 

2- تعداد هیتر تابشی

با توجه به مساحت محیطی که شما قصد گرم نمودن آن را دارید باید تعداد مناسبی از هیترهای تابشی انتخاب نمایید. مثلا سوله های بزرگ مانند مرغداری ها یا گلخانه و … نیازمند تعدادی هیتر تابشی برای ایجاد گرمایش هستند و تنها یک مورد برای آنها کفایت نمی کند.

 

 

 

3- اندازه هیتر تابشی

برای انتخاب یک هیتر تابشی مناسب باید به سایز آن دقت کنید که اندازه مناسبی را انتخاب نمایید. برای انتخاب هیتر تابشی با سایز مناسب باید به ویژگی های محیط مانند مساحت، ارتفاع، شرایط آب و هوایی منطقه توجه نمود. همچنین به ویژگی های ساختاری محیطی که قرار است هیتر تابشی در آنجا نصب شود مانند عایق بندی پنجره ها، سقف و کف پوش ها نیز لازم است که توجه شود.

 

 

4- ظرفیت حرارتی هیتر تابشی

برای انتخاب هیتر تابشی یکی از فاکتورهای مهم توجه به طرفیت حرارتی هیتر می باشد. زیرا این مورد تعیین کننده میزان گرمایی می باشد که هیتر برای محیط ایجاد می نماید بنابراین لازم است که در هنگام خرید هیتر تابشی به این نکته مهم دقت نمایید.

 

 

5- مدل هیتر تابشی

هیترهای های تابشی در مدل های مختلفی تولید شده و در بازار موجود می باشند.

هیتر تابشی دیواری یکی از این مدل هاست که همانطور که از نامش پیداست برای استفاده روی دیوار نصب می شود این مدل از هیترها برای مکان های تجاری قابلیت استفاده دارند و از مزایای آنها می توان به کم جا بودن، ایجاد گرمای متعادل و ایمن بود اشاره نمود.

هیتر تابشی سقفی مدل دیگری است که در این مدل گرما از بالا یا سقف به محیط تابیده می شود.

هیتر تابشی ایستاده یکی دیگر از مدل های هیترهاست که به آنها چتری نیز گفته می شود و اکثرا برای فضاهای کوچک مثل بالکن ها مورد استفاده قرار می گیرند. از مزایای این مدل هیتر تابشی به قابلیت جا به جایی آن می توان اشاره نمود.

 

 

 

6- میزان مصرف سوخت هیتر تابشی

یکی دیگر از موارد بسیار مهم که در انتخاب هیتر تابشی می بایست به آن دقت شود پایین بودن میزان مصرف سوخت هیتر تابشی می باشد. زیرا عملکرد هیترهای تابشی به گونه ای می باشد که سوخت را تبدیل به گرما می کند بنابراین اگر مصرف سوخت پایینی داشته باشد علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی موجب کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.

 

 

7- استاندارد بودن قطعات هیتر تابشی

برای انتخاب یک هیتر تابشی مناسب حتما به این نکته دقت نمایید که قطعات سازنده هیتر تابشی مطابق با آخرین استاندارهای روز باشد. زیرا استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت این محصول مجب بالا رفتن عمر هیتر و در نتیجه صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد.

 

 

8- گارانتی و خدمات پس از فروش

هنگا خرید هیتر تابشی به این نکته مهم دقت نمایید که هیتر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد زیرا امکان خرابی و بروز مشکل برای هیتر وجود دارد و در صورت داشتن گارانتی به راحتی این مشکل قابل حل خواهد بود.

 

 

9- قیمت هیتر تابشی

یکی از فاکتور های مهم در هنگام خرید هر وسیله ای مناسب بودن قیمت آن می باشد. بنابراین برای خرید هیتر تابشی دقت نمایید این دستگاه را با قیمت مناسب و از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. برای مشاهده انواع هیتر تابشی با قیمت مناسب به بخش محصولات پیشنهادی که در ادامه ارائه شده است مراجعه نمایید.

 


محصولات پیشنهادی: