راهنما خرید کنترل پیامکی

پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه ها به کمک انسان ها آمده است. خیلی از کارها را بدون حضور فیزیکی میتوان انجام داد برای مثال خرید کردن، آبیاری درختان از راه دور، قطع و وصل کردن جریان برق و….. درست متوجه شدید، آبیاری گل، باغچه، درختان و…. اما چگونه میتوان این کار را بصورت ریموت و از راه دور انجام داد؟  چگونه میتوان درب های اتوماتیک را از راه دور باز و بسته کرد؟ آیا میتوان سیستم های روشنایی، گرمایشی و سرمایشی را از راه دور مدیریت کرد؟  با راه اندازی یک سیستم هوشمند و تجهیزاتی نظیر دستگاه کنترل از راه دور پیامکی، شیربرقی، تایمر آبیاری و ….. در مقاله امروز با دستگاه کنترل از راه دور پیامکی ( اس ام اس کنترلر) آشنا میشویم و نقش کلیدی آن در راه اندازی یک سیستم هوشمند را بررسی میکنیم. همچنین بهترین کنترل پیامکی های بازار را معرفی میکنیم.

 

 

 

راهنمای خرید کنترل پیامکی

 

 

دستگاه کنترل پیامکی چیست؟

با استفاده از کنترلر سیمکارتی میتوان دستگاه های برقی را از راه دور مدیریت و کنترل کرد. برای مثال پکیج را از راه دور فعال کرد تا قبل از اینکه به منزل برسید آب برای استحمام گرم باشد. آبیاری گیاهان را از راه دور مدیریت کرد. در تابلو های برق جهت قطع و وصل کلید برق از آنها استفاده کرد. فقط با استفاده از کنترل پیامکی و تلفن همراه. نصب و راه اندازی این سیستم ها بسیار آسان است و نیاز به دانش خاصی ندارد. 

 

ویژگی های اس ام اس کنترلر

تمام اجزای این مجموعه محدود به یک جعبه نسبتا کوچک میشود که ترجیحا در نزدیکی جعبه فیوز نصب میشود. یک ماژول سیم کارت خوان، وظیفه کنترل رله های متصل را به عهده دارد و به هر پیامی که از طریق اپلیکیشن گوشی توسط برنامه ارسال میشود پاسخ میدهد که این پاسخ در قالب کنترل برق ورودی ها و خروجی های متصل است. از ویژگی های بسیار مناسب این سیستم آن است که نیاز به تغییرات اساسی در سیم کشی ساختمان و یا پروژه نیست و با همان بافت قدیمی قابل اجراست. به عبارتی، در هر پروژه ای با هر چند سال ساخت، میتوان این سیتم را اجرا کرد. همچنین بدلیل استفاده از سیم کارت اختصاصی و عدم اتصال به اینترنت، امکان هک سیستمی عملا منتفی است. 

 

 

نام های دیگر دستگاه کنترل پیامکی

کنترلر پیامکی

رله هوشمند

رله سیمکارتی 

اس ام اس کنترل SMS CONTROLL

کنترل سیمکارتی

جی اس ام کنترل GSM CONTROLLER

رله پیامکی

 

کاربردهای دستگاه های کنترل بوسیله پیامک

 

اتصال به سنسور رطوبت و دما

ساخت تابلو برق هوشمند

اتوماسیون سیستم آبیاری و کشاورزی برای مثال هر لحظه میتوان از وضعیت دما و رطوبت استعلام گرفت. و در صورت نیاز نسبت به وضعیت این پارامترها اقدام کرد. همچنین آبیاری بوسیله پمپ در این سیستم قابل کنترل است.

اتوماسیون سیستم مرغداری ها

هوشمند سازی گلخانه ها 

تکمیل سیستم های امنیتی

سیستم های اعلام و اطفاء حریق

 

 

کنترل پیامکی zx4

دستگاه کنترل پیامکی zx4 دارای چهار ورودی و چهار خروجی میباشد. خروجی های این دستگاه برای کنترل لوازم برقی و ورودی ها برای گزارش دادن استفاده میشوند. برای مثال سنسور دما و رطوبت را به دستگاه متصل میکنیم و گزارش های آن را روی تلفن همراه خود مشاهده میکنیم. دستگاه zx4 چهار کانال قابلیت های ویژهای نسبت به دیگر اس ام اس کنترلر ها دارد که شامل موارد زیر است:

اس ام اس های ارسالی از دستگاه zx4 به زبان فارسی میباشد. برای افرادی که پشتیبانی از زبان فارسی برای آنها اهمیت دارد این دستگاه فوق العاده میباشد. همچنین تغییر متن های ورودی و خروجی توسط کاربر قابل اصلاح میباشد.

دارا بودن تایمر فلاشری ( زمان قطع و وصل تایمرهای فلاشری توسط کاربر تعیین میشود). برای مثال اگر یکی از خروجی ها بصورت فلاشری تایم پذیر باشد میتواند 5 دقیقه روشن باشد و 10 دقیقه خاموش. این تایم توسط کاربر قابل تنظیم است

دارا بودن تایمر که به عنوان ساعت فرمان کاربرد دارد. با توجه به اینکه داخل دستگاه باتری بک آپ دارد و تاریخ و ساعت را در خود نگه میدارد، میتوان دستگاه را برنامه ریزی کرد، ایام هفته را برای آن مشخص کرد تا مثلا روز یکشنبه خروجی در ساعت 14 وصل و نیم ساعت بعد خاموش شود. 

با اتصال این دستگاه به شیربرقی آب میتوان آبیاری گیاهان را از راه دور زمانبندی، مدیریت و گزارش گیری کرد.

 

نام محصول اس ام اس کنترلر ZX4
قابلیت ها

قابلیت تعیین کارکرد ورودی ها در مد پالس و روشن خاموش

قابلیت فعال و غیر فعال کردن ورودی ها به صورت جداگانه

قابلیت فعال کردن حالت تماس برای ورودی ها در زمان تحریک

قابلیت تعیین مد خروجی ها در حالت پالس و فلیپ فلاپ

قابلیت تعیین حالت حافظه دار برای خروجی ها در زمان قطع و وصل برق

قابلیت تعیین زمان برای روشن بودن  خروجی ها

قابلیت تعیین زمان برای پالس زدن خروجی ها در زمان معین

کاربرد در تابلو های برق برای استارت و استوپ کردن موتورها

قابلیت گزارشگیری از خروجی ها

قابلیت گزارشگیری از ورودی ها

قابلیت گزارشگیری از کاربران

قابلیت گزارشگیری از کاربرانی که به دستگاه  فرمان داده اند

قابلیت تعریف آلارم مد برای استفاده از دستگاه به عنوان دزدگیر

قابلیت اتصال سنسور دما با تعیین حد بالا و پایین

قابلیت تشخیص خرابی شبکه و رفع آن

دارای آنتن EXTERNAL با کابل ۳ متری

دارای جعبه با قابلیت جا گذاری روی ریل

قابلیت اطلاع از وضعیت آنتن دهی و سطح سیگنال

نشانگر صوتی و LED

قابلیت حذف کاربران

نصب و کارکرد آسان

قابلیت سفارشی سازی دستگاه

متعلقات

آداپتور

آنتن جی اس ام

سیم و دو شاخه

راهنمای فارسی

اپلیکیشن اندروید

 

معرفی اس ام اس کنترلر tr24

 

راهنما خرید کنترل پیامکی

 

کلید کنترل پیامکی دو کانال یا دستگاه کنترل پیامکی دو خروجی tr24  توسط یک سیمکارت و با اتصال برق 12 ولت قابل راه اندازی است. این دستگاه حتی در نقاط دور افتاده که آنتن دهی ضعیف است با استفاده از یک آنتن تقویت کننده کارایی دارد. این دستگاه دو خروجی دارد که از راه دور و بوسیله تلفن همراه قابل مدیریت میباشد.

خروجی های کنترل پیامکی به انواع دستگاه ها و سنسورها قابلیت اتصال دارد.

نکته: با وجود اینکه ورودی برق کنترل از راه دور سیمکارتی دو کاناله tr24، دوازده ولت میباشد اما برای خاموش و روشن کردن دستگاه های 220 و 44  ولتی نیز کاربرد دارد و مشکلی وجود ندارد. به این دلیل که خروجی های دستگاه رله هست. رله های فری ولتاژ، که هر ولتاژی به آن بدهیم همان را بوسیله دستگاه میتوانیم دریافت کنیم. تنها موردی که باید به آن توجه کرد، جریان خروجی رله هاست که تا 5 آمپر مجاز است. مثلا در 220 ولت از آن جریان بکشیم اگر قرار است بیشتر 220 از خروجی ها جریان عبور کند حتما باید از رله کمکی استفاده کنیم متناسب با مصرف کننده.

دستگاه آبیاری از راه دور tr24 بسیار کارکرد ساده ای دارد.

 

 

 

نام محصول اس ام اس کنترلر Tr24
قابلیت ها 

امکان معرفی ۵ مدیر برای مدیریت سیستم
امکان قطع و وصل رله های ۱ و ۲ با پیامک
امکان قطع و وصل رله ۱ و۲ بصورت همزمان
امکان قطع و وصل خروجی ها به بوسیله تایمر داخلی از ۱ تا ۹۹۹ دقیقه
امکان کنترل خروجی با تک زنگ در ۲ مد قطع و وصل و لحظه ای
دارای ۲ ورودی با تحریک ۱۲ ولت
امکان تغییر متن اس ام اس های ورودی و خروجی
امکان ریست سیستم از راه دور با کد
امکان گزارش گیری از خروجی ها
امکان اطلاع از مقدار شارژ سیم کارت داخل دستگاه
امکان اطلاع از وضعیت آنتن دهی در سه سطح ضعیف ، خوب و عالی
امکان تغییر پسورد دستگاه
دارای نمایشگر led
دارای آنتن با کابل ۳ متری

امکان اطلاع از وضعیت آنتن دهی در سه سطح: ضعیف، خوب، عالی

متعلقات همراه دستگاه 

آنتن جی اس ام

سیم و دو شاخه

راهنمای فارسی

اپلیکیشن اندروید

کاربرد های کنترل پیامکی دو کانال tr24

 

 

کنترل پمپ آب با تلفن همراه از راه دور

برای سهولت روشن و خاموش کردن پمپ آب می توان کنترل از راه دور پمپ آب را استفاده نمود. دستگاه کنترل از راه دور پیامکی tr24 این قابلیت را دارد که پمپ آب را از راه دور ( از شهرهای دیگر ) با گوشی همراه روشن و خاموش نمایید و بلافاصله گزارش روشن یا خاموش پمپ چاه کشاورزی را به تلفن همراه ارسال کند. نصب و راه اندازی اس ام اس کنترلر پمپ آب بسیار ساده و آسان است و نیاز به دانش تخصصی ندارد.  با مطالعه دفترچه راهنمای فارسی آن می توانید سریعا آنرا راه اندازی نموده و مورد استفاده قرار دهید. حتی اگر در نصب کنترل پیامکی به مشکل خوردید میتوانید با پشتیبانی فروش فروشنده معتبر تماس بگیرید.

بعد از انجام فرآیندهای مربوط به نصب کنترل پیامکی با استفاده از  موبایل به سیم‌کارت داخل دستگاه فرمان (پیامک) دهید تا پمپ روشن یا خاموش شود. گزارش روشن یا خاموش پمپ روی موبایل شما قابل مشاهده است.

هشداردهنده قطع برق

اطلاع سریع از نوسانات برق و موارد مربوط به قطع و برق مهم است تا آسیب به دستگاه های برقی جلوگیری شود و اقدامات لازم انجام شود. دستگاه هشدار دهنده قطع برق دستگاه مناسبی برای شماست که به محض قطع برق با شما تماس میگیرد و یک پیامک نیز به منزله هشدار قطع برق برای مدیر یا مدیران دستگاه از 1 تا 5 نفر ارسال می کند. پس از وصل برق نیز دستگاه با پیامک وصل شدن برق را اطلاع می دهد. 

 

کنترل از راه دور شیربرقی آب و آبیاری گیاهان و درختان

با استفاده از دستگاه کنترل پیامکی و شیر برقی آب (سلونوئید ولو)  و  لوله کشی ساده می توان از راه دور (بصورت ریموت) با تلفن همراه سیستم آبیاری را مدیریت کرد.  بطور مثال شما صاحب ویلا یا باغچه ای در خارج از شهر و یا حتی شهر دیگری هستید و دسترسی برای آبیاری آنجا ندارید . در این شرایط بهترین روش کنترل از راه دور آبیاری بوسیله شیر برقی و موبایل شما خواهد بود. با اتصال اس ام اس کنترلر  به شیر برقی و اتصال لوله کشی باغچه  به شیر برقی شروع کنید.  سپس با قرار دادن یک سیمکارت در دستگاه اس ام اس کنترلر با موبایل خود برای آن پیامک ارسال نمایید تا شیر برقی روشن و یا خاموش شود. در این دستگاه می توانید حتی تایم مورد نیاز را هم با پیامک ارسال نموده تا به مدت دلخواه شما شیر برقی باز شده و آبیاری انجام شده و سپس بصورت خودکار خاموش شود.

اتصال دستگاه کنترل پیامکی tr24 به منبع 220 ولت

قبل از اتصال خروجی کنترل پیامکی به مصرف کننده ابتدا کنترلر را راه اندازی میکنیم. ابتدا سیم کارت را وارد دستگاه میکنیم و سپس هانتر دستگاه را میبندیم. سپس دستگاه را بوسیله یک آداپتور 12 ولت 2 آمپر روشن میکنیم و خروجی آداپتور که دو رشته سیم رنگی ( یک سیم قطب مثبت و سیم دیگر قطب منفی) به ترمینال مثبت و منفی کنترل پیامکی متصل میکنیم. حالا آداپتور را به برق متصل میکنیم به محض اتصال آداپتور به برق دستگاه باید بوق بزند. اگر بوق صدا ندهد یعنی دستگاه مشکل دارد و یا اینکه سیم ها را اشتباه متصل کرده ایم.

با اتصال دستگاه دو ال ئی دی PLS و NET روشن میشوند. PLS بصورت ثابت و ال ئی دی NET بصورت چشمک زن روشن میشوند. بعد از اینکه دستگاه شبکه را پیدا کند چراغ PLS خاموش میشود. خوب الان دستگاه آماده کار است. حال میخواهیم  خروجی دستگاه را به یک لامپ متصل کنیم.

برای اینکار احتیاج به لامپ، سرپیچ و دو شاخه داریم. به دوشاخه دو رشته سیم (سیم نول)  متصل است که به مصرف کننده متصل میشود. بوسیله سرپپیچ این دو رشته سیم را به مصرف کننده (لامپ) متصل میکنیم. یک سیم قرمز دیگر به سرپیچ متصل میکینم تا بوسیله آن خروجی کنترل پیامکی به لامپ متصل شود.

دو رشته سیم آزاد داریم. اولی رشته سیمی که از سمت برق شهری (پریز) است که آن را به خروجی کنترل پیامکی COM1 وصل میکنیم و سیم دیگر را به مصرف کننده متصل میکینم. سپس لامپ را به سرپیچ متصل میکینم و شاخه ها را به برق میزنیم. در مرحله بعد بوسیله تلفن همراه در نرم افزار دستگاه یک مدیر تعریف میکنیم. بعد از اینکه مدیر تعریف شد کد تعریف مدیر را به سیم کارتی که در دستگاه هست ارسال میکینم. اگر اس ام اس ارسال شود دستگاه بوق میخورد. حال کد روشن شدن لامپ را به دستگاه میفرستیم و لامپ روشن میشود. هنگامی که دستگاه کنترل از راه دور اس ام اس را دریافت کند یک پیغام به گوشی تلفن همراه شما میفرستد. این اس ام اس در واقع گزارش کار روشن شدن دستگاه است.

 

کنترل پیامکی چند کانال

 

 
 
 
 
 
• کنترل پیامکی دو ورودی و دو خروجی LG2215 بیسیک
•کنترل پیامکی چهار ورودی و چهار خروجی LG4415 بیسیک
•کنترل پیامکی چهار ورودی و چهار خروجی تایمر دار LG4412
•کنترل پیامکی شانزده ورودی و شانزده خروجی تایمر دار LGFF11
 
ویژگی های کنترل پیامکی چند کانال
 
• دارا بودن تایمر هفتگی برای مدیریت خروجی های کنترل پیامکی در هر زمان روز و شب. برای مثال میتوانید چند خروجی را همزمان با هم فعال کنید. به این صورت که خروجی 1 که شیربرقی آب است در ساعت 9 صبح شنبه فعال شود و 10 ساعت بعد قطع شود. و خروجی دوم که سنسور دما میباشد همزمان با شیربرقی آب فعال شود و روز بعد در همان ساعت قطع شود.
 
• تنظیم ورودی ها با عملگر تحریک مثبت و منفی
هشدار دما شما این امکان را میدهد تا دستگاه را طوری تنظیم که اگر شرایط دما خارج از یک بازه ای مشخص بود برا شما برای پیامک هشدار ارسال شود. برای مثال اگر حداقل دما منفی 10 درجه و حداکثر 20 دریجه سانتی گراد باشد دمای خارج ازین محدوده خطرناک است و مدیر با ارسال یک اس ام اس توسط دستگاه از آن باخبر میشود.
• قابلیت هشدار قطع و وصل جریان برق این امکان را میدهد تا در صورت وجود نوسانات برقی و قطع و وصل جریان برق مدیر و کاربران با دریافت اس ام اس از وجود این مشکل با خبر شوند.
 
 
 
 
 

نتیجه گیری

قطع و وصل کردن تمام وسایلی که با برق کار میکند به آسانی بوسیله دستگاه کنترل پیامکی انجام میشود. بدین صورت که با اپلکیشنی که در گوشی موبایل نصب میشود، میتوان تنها با چند کلیک، برق وسایل را کنترل کنیم و یا استعلام وضعیت برق و وسایل را داشته باشیم. در واقع به نوعی کنترل برق خروجی و حتی ورودی مانند سیستم های اخطار، با این سیستم تحت کنترل ما میشود. به عنوان مثال، زمانی که منزل شما خالی است، میتوانید در هر کجا که باشید، چراغ ها را خاموش و روشن کنید و یا قبل از رسیدن به منزل، سیستم های گرمایش و سرمایش را کنترل کنید. همچنین با کمک این سیستم میتوان از وضعیت قطع و یا وصل ورودی ها مطلع شد. همچنین امکان زمانبندی برای برای قطع و وصل سیستم ها وجود دارد. برای خرید دستگاه کنترل از راه دور پیامکی ارزان، با کیفیت و کارآمد میتوان به فروشگاه اینترنتی مهام مارکت مراجعه نمایید. 

تجربه یک خرید ایمن و مطمعن همراه با مشاوره تلفنی رایگان پیش از خرید با مهام مارکت