معرفی بهترین برندهای شیر برقی گاز تدریجی و تکضرب

آشنایی با بهترین برندهای شیر برقی گاز تدریجی و شیر برقی گاز تکضرب

شیرهای برقی گاز تدریجی و تک ضرب در صنعت کاربرد بسیار فراوانی دارند به خصوص این شیرها جهت کنترل و قطع و وصل جریان سیال‌ در خطوط گاز، ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و مشعل گاز مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله از مقالات مهام مارکت قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین شیرهای برقی گاز تدریجی و تک ضرب بپردازیم.

 

اهمیت استفاده از شیر برقی فرمان پذیر

امروزه استفاده از شیرهای برقی فرمان‌پذیر در سیستم تاسیساتی گرمایشی و گازرسانی امری اجتناب ناپذیر می‌باشد. مهمترین وظیفه شیرهای برقی فرمان‌پذیرکه در دو نوع تدریجی و تک ضرب تولید می‌شوند کنترل جریان گاز طبیعی می‌باشد. از جمله کاربردهای این شیرهای برقی می‌توان به کنترل گاز مشعل موتورخانه، کنترل گاز مشعل گلخانه‌ها، کنترل گاز مشعل دیگ های بخار، کنترل گاز کارخانه‌ها و سیستم‌های گرمایشی مختلف اشاره نمود. همچنین می‌توان از این شیرهای فرمان‌پذیر در سیستم‌های کنترلی از جمله سیستم کنترل سوخت و دما و سیستم‌هایی که بر اساس زمان کنترل را انجام می دهند استفاده نمود و جریان گاز رادر صورت نیاز به صورت دستی یا اتوماتیک قطع و وصل کرد. یکی دیگر از کاربردهای شیرهای فرمان‌پذیر استفاده از آنها برای خانه‌های هوشمند می‌باشد که در این صورت فرمان باز و بسته شدن شیر، از سیستم‌های کنترل از راه دور که می‌تواند به صورت پیامکی دریافت شود، انجام می شود.

 

 

شیر برقی گاز تدریجی چیست؟

شیر برقی گاز تدریجی (آرام باز شونده) یک شیر ایمنی Normaly close است که در حالت عادی بسته است و دارای قابلیت باز شدن سریع یا تدریجی و بخش سریع قابل تنظیم جهت جریان ابتدایی گاز می باشد. شیر برقی گاز تدریجی برای محافظت و کنترل هوا و ورودی گاز مشعل و دیگر کاربرد های گازی استفاده می شود.

 

نحوه عملکرد شیر برقی گاز تدریجی

با اتصال جریان برق به بوبین شیر برقی گاز تدریجی، هسته (محور شیر) به صورت تدریجی و آرام به سمت بالا حرکت می کند و پیستون را نیز به طرف بالا هدایت می کند. روغن بالای پیستون از سوراخ های ریز وارد محفظه ثانویه شده و بر همین اساس محور شیر به صورت تدریجی و آرام حرکت کرده و مسیر گاز را باز می کند ولی به هنگام قطع جریان برق ،فشار بالای پیستون موجب می شود محور شیر در مدت زمان حدود 3 الی 4 ثانیه روی نشیمن خود بنشیند و مسیر گاز را مسدود کند. شیر برقی فرمان پذیر تدریجی دارای پیچ تنظیم می باشد که به وسیله آن سرعت حرکت پیستون برای باز و بسته نمودن شیر را تا حدودی می توان تنظیم نمود.

 

شیر برقی گاز تکضرب چیست؟

شیر برقی گاز تک ضرب از نوع Normaly close می باشد. در شیر برقی گاز تک ضرب با برق دار شدن سیم پیچ شیر فورا باز شده و جریان گاز از آن عبور می کند و با قطع برق نیز سریعا بسته می شود. شیر برقی گاز تک ضرب در کنترل گاز مشعل های کوچک به تنهایی جهت قطع و وصل گاز به مشعل استفاده می شود. اما در مشعل های بزرگ تر تنها به عنوان شیر ایمنی در خط گاز نصب می شود.

 

نحوه عملکرد شیر برقی گاز تکضرب

با اتصال جریان برق به بوبین شیر برقی گاز تک ضرب، در مدت زمان کمتر از یک ثانیه هسته (محور شیر) به سمت بالا حرکت می کند و مسیر گاز به صورت سریع باز می شود به محض قطع جریان برق از بوبین به کمک نیروی فنری محور شیر در زمان کمتر از یک ثانیه جریان گاز را قطع می کند.

 

کاربرد شیر برقی گاز تکضرب و تدریجی

شیر برقی تکضرب گازی در  ایمنی و محافظت تجهیزات صنعتی مانند خطوط گاز، مشعل های گازی همچنین همه صنایع و تجهیزات گازی که برای محافظت و کنترل نیاز  به شیر برقی دارند قابل استفاده می باشد. برخی از این کاربردها شامل موارد زیر است:

  •  جت هیترها
  • خطوط گاز
  • ایستگاهای تقلیل فشار گاز
  • مشعلهای گازی 
  • پتروشیمی ها
  • پالایشگاهها
  • خطوط انتقال سیال
  • کارخانجات
  • نیروگاهها
  • موتورخانه ها
  • تصفیه خانه ها
  • سیستم های تهویه مطبوع
  • فرآیندهای هسته ای

 

پیشنهاد مطالعه: ویژگی و کاربردهای شیر برقی گازی تک ضرب

 

 

معرفی و بررسی پرفروش‌ترین و بهترین برندهای شیر برقی گاز تدریجی و شیر برقی گاز تکضرب

1- شیر برقی گاز تدریجی و تکضرب تک ضرب کروم (KromSchroder)

شیر برقی گاز کروم محصول کشور آلمان می باشد و یکی از بهترین برندهای شیر برقی گاز تدریجی و تکضرب است که در سایزهای 1/2 ، 1، 1,1/2 و 2 اینچ با نوع اتصال رزوه ای در بازار موجود می باشد.

 

 

 

 

2- شیر برقی گاز تکضرب و تدریجی برهما

شیر برقی گاز برهما ساخت کشور ایتالیا می باشد که یکی از برندهای خوب شیر برقی گاز تدریجی و تکضرب می باشد و در سازهای 1/2، 1 و 1,1/2 تولید می شود. نحوه اتصال همه سایزها رزوه ای می باشد.

 

 

3- شیر برقی گاز تکضرب و تدریجی دانگز

شیر برقی گاز دانگز یکی از بهترین برندهای شیر برقی گاز بوده و محصول کشور آلمان می باشد. این شیر برقی در سایزهای 1/2، 3/4، 1، 11/2، 2، 3 و 4 اینچ تولید می شود. نوع اتصال این شیر برقی تا سایز 2 اینچ رزوه ای بوده و سایز های 3 و 4 اینچ فلنجی می باشد.

 

 

4- شیر برقی گاز تکضرب و تدریجی ماداس

شیر برقی گاز برند ماداس محصول کشور ایتالیا از برندهای بسیار خوب شیر برقی گاز تدریجی و تکضرب می باشد. این شیر برقی در دو مدل تدریجی و تکضرب در سایزهای 1/2، 3/4، 1، 1,1/2، 2، 3 و 4 اینچ تولید می شود. نوع اتصال سایزهای 1/2 تا 2 اینچ رزوه ای بوده و از 2 تا 4 اینچ در مدل فلنجی تولید می شود.

 

 

5- شیر برقی فرمان پذیر الکتروگاز

شیر برقی گاز تک ضرب الکتروگاز در کشور ایتالیا طراحی و تولید می شود. این شیر برفی از شیرهای برقی با کیفیت بالا می باشد اما دارای سایربندی محدود بوده و در همه سایزها تولید نمی شود.

 

 

6- شیر برقی گاز تکضرب و تدریجی ستاک 

شیرهای برقی گاز ستاک ساخت کشور ایران و مطابق با استاندارد ملی ایران ISIRI 6800 می باشد. این شیر برقی فرمان پذیر دارای کیفیت متوسطی بوده و در سایزهای 1/2، 3/4، 1، 1,1/2، 2، 2,1/2 و 3 اینچ طراحی و تولید می شود که نوع اتصال شیرها تا سایز 1 اینچ رزوه ای بوده و سایزهای 1,1/2 تا 2 اینچ علاوه بر دارا بودن مدل رزوه ای در صورت درخواست با فلنچ مجزا قابل سفارش می باشند. مدل 2,1/2 و 3 اینچ فلنچی می باشد.

 

 

بهترین برند شیرهای برقی فرمان پذیر

در میان برندهای معرفی شده از شیرهای برقی فرمانپذیر تدریجی و تک ضرب برندهای دانگز، کروم، ماداس، برهما، الکتروگاز از برندهای خارجی بوده و دارای کیفیت بالایی  می‌باشند همچنین ممکن است برخی از این شیرها تحت لیسانس بوده و در کشور سازنده خودشان تولید نشوند. برند ستاک برند یک برند ایرانی از شیرهای برقی فرمان‌پذیر می‌باشد و دارای کیفیت معمولی است. 

 

 

از کجا یک شیر برقی فرمان پذیر تدریجی با تکضرب خریداری کنم؟

برای خرید شیر برقی فرمان پذیر به صورت حضوری و اینترنتی می توانید به فروشگاه مهام مارکت مراجعه نمایید. برای خرید حضوری شیر برقی فرمان پذیر در تهران می توانید به فروشگاه مهام مارکت مراجعه نمایید و برای خرید اینترنتی شیر برقی گاز تدریجی یا شیر برقی گاز تکضرب می توانید به سایت مهام مارکت به آدرس www.mahammarket.com  مراجعه نماید. در ادامه لینک مستقیم خرید شیرهای فرمان پذیر ارائه شده است: