معرفی بهترین برند شیر حساس به زلزله

آشنایی با بهترین برند شیر حساس به زلزله بازار

زلزله یکی از حوادث غیر مترقبه ای می‌باشد که در صورت وقوع بسیار خطرناک بوده و می‌تواند موجب نابودی و خسارات بسیار بالایی شود همچنین به علت زلزله خیز بودن کشور ایران لازم است برای پیشگیری از حوادث ناشی از زلزله اقدامات ایمنی کافی در نظر گرفته شود. یکی از خطرناک‌ترین حوادث ناشی از وقوع زلزله انفجار در اثر نشت گاز طبیعی می‌باشد که می‌تواند منجر به نابودی ساختمان‌ها و مرگ افراد شود. بنابراین در همه مناطقی که از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می‌شود لازم است شیر حساس به زلزله برای جلوگیری ازنشت گاز پس از وقوع زلزله استفاده شود. در این مقاله از مقالات مهام مارکت قصد داریم به معرفی بهترین برند شیر حساس به زلزله در بازار بپردازیم.

شرکت مهام صنعت ارائه دهنده انواع شیر حساس به زلزله و نمایندگی معتبر بهترین برند شیرهای حساس به زلزله می باشد.

 

شیر حساس به زلزله چگونه از نشت گاز پس از زلزله جلوگیری می‌کند؟  

با نصب شیرحساس به زلزله بر روی لوله های ورودی گاز به واحدهای مسکونی، تجاری و اداری، شیر قطع کن گاز حساس به زلزله در صورتی که در زمان وقوع زلزله تحت تاثیر لرزش زمین تا اندازه استاندارد قرار بگیرد، به طور اتوماتیک جریان گاز را در خط لوله قطع می‌کند. در واقع پس از وقوع زلزله مکانیزم شیرحساس به زلزله فعال شده و جریان گاز به ساختمان قطع می شود. بنابراین اگر شکستگی و یا نشت گاز در سیستم گازرسانی ساختمان در اثر زلزله رخ دهد از انتشار گاز به داخل ساختمان جلوگیری خواهد شد و در نتیجه وقوع حوادث ناشی از نشت گاز به حداقل خواهد رسید. برای برقراری مجدد جریان گاز می‌بایست به صورت دستی اتصال برقرار شود بنابراین پس از عادی شدن شرایط ساکنین می‌توانند توسط افراد مجاز و متخصص نسبت به اتصال مجدد جریان گاز اقدام نمایند. شیرهای حساس به زلزله در دو نوع مکانیکی و الکترومکانیکی در بازار موجود هستند.

 

 

نکات مهم برای نصب شیر حساس به زلزله

 شیر حساس به زلزله گاز باید در حالتی نصب شود که قادر به درک و فعالیتهای زمین لرزه ای باشد.
• جایی که دستگاه نصب می شود نباید در معرض فعالیت های حرکتی ساختمان یا سایر تجهیزات باشد.
• نصب شیر قطع کن گاز حساس به زلزله باید توسط نصاب مورد تایید اداره گاز انجام پذیرد.
• پس از وقوع زلزله و انجام عمل قطع جریان گاز توسط شیر حساس به زلزله، راه اندازی دوباره شیر باید توسط نصاب مجاز انجام پذیرد.
• شیر قطع کن گاز حساس به زلزله باید توسط دستور العمل تولید کننده نصب گردد زیرا نصب نامناسب شیر منجر به عملکرد ناصحیح آن شده و بدون هیچ ضمانتی منجر به قطع جریان گاز می شود.
•فشار عملیاتی باید متناسب با آنچه در مشخصات فنی دستگاه قید شده باشد و بیشتر از مقدار ذکر شده نباشد
• شیر قطع کن گاز حساس به زلزله باید در راستای جریان گاز و به صورت عمودی و یا افقی طوری که تراز در قسمت بالا قرار گیرد نصب گردد.
• رعایت احتیاط در زمان نصب تراز الزامی است زیرا در غیر این صورت شیر سریع بسته شده و منجر به قطع بی جهت جریان گاز می شود.
• قبل از نصب شیرحساس به زلزله گاز لوله ها باید کاملا تمیز باشد.
•  دو طرف شیر قطع کن گاز حساس به زلزله باید به خوبی به لوله گاز متصل شوند بطوریکه بست بعدی باید با حداکثر فاصله یک متر به دستگاه متصل شود و فاصله استاندارد برای بست های بعدی نیز باید رعایت شود. فاصله بین ۲ بست و محل اتصال لوله باید حداکثر ۱۵۰ میلیمتر باشد، بست ها می توانند خارج از جعبه باشند.
• جعبه نصب باید بعد از تراز کردن دستگاه ساخته و نصب گردد.
• پیچ تنظیم روی شیر قطع کن گاز را بعد از قرار دادن شیر داخل جعبه باید کشیده و ۵ ثانیه نگه داشته شود در این حالت دستگاه نصب گردیده است.
• بعد از اینکه پیچ کشیده شد باید آن را به صورت معکوس روی بدنه شیر قطع کن چرخاند.

 

 

معرفی و بررسی پرفروش‌ترین و بهترین برند شیر حساس به زلزله

1- شیر حساس به زلزله برند اسکا (Eska)

شیر قطع کن گاز حساس به زلزله ESKA یک شیر مکانیکی می باشد و تحت استانداردهای TS12884 ،ASCE25-06 جهت قطع اتوماتیک جریان گاز هنگام وقوع زلزله طراحی شده است. شیر قطع کن گاز حساس به زلزله اسکا اصطلاحا  normaly open نامیده می شوند. شیر حساس به زلزله اسکا در سایز بندی “1، “1,1/4، “1,1/2، “2، “2,1/2، “3، “4 طراحی و تولید می شود که از سایز 1 تا 2 اینچ نوع اتصال رزوه ای و نوع اتصال سایزهای بالای 2 اینچ فلنجی می باشد. شیر حساس به زلزله اسکا محصول کشور ترکیه می باشد.

 

 

2- شیر قطع کن گاز حساس به زلزله برند فای (Fay)

شیر حساس به زلزله برند فای یک شیر مکانیکی بوده و محصول کشور ترکیه می باشد و  تحت استاندارد TS12884 ،ASCE25-06 می باشد. عملکرد این شیر قطع کن گاز حساس به زلزله مکانیکی بوده و در هنگام وقوع زلزله تحت تاثیر لرزش زمین تا اندازه استاندارد قرار گرفته و به طور اتوماتیک جریان گاز در خط لوله را قطع می نماید و از وقوع حوادث ناگوار ناشی از نشت گاز بعد از زلزله جلوگیری می کند. نوع اتصال این شیر برقی به دو صورت رزوه ای و فلنجی بوده و در سایز بندی “1، “1,1/4، “1,1/2، “2، “2,1/2، “3، “4 طراحی و تولید می شود. مدل اتصال شیر حساس به زلزله فای در دو حالت افقی و عمودی می باشد. فشار کاری شیر قطع کن گاز حساس به زلزله برند فای در بعضی مدلها 1/4 و 2 پوند و برخی دیگر 60 پوند می باشد. 

 

 

3- شیر حساس به زلزله گاز طنین

شیر حساس به زلزله مکانیکی برند طنین محصول کشور ایران می باشد و دارای تاییدیه و گواهی نامه استاندارد ملی ایران می باشد. سری مکانیکی شیرقطع کن حساس به زلزله طنین در دو مدل اتصال T یا رزوه ای مخصوص فشار های ضعیف ۱/۴ پوند و ۲پوند و F یا فلنج مخصوص فشار قوی ۳۰ پوند و ۶۰ پوند و بالاتر موجود می باشد. کلیه تجهیزات آب بندی این شیر قطع کن حساس به زلزله از تکنولوژی H-NBR.، و جنس بدنه فولادی مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده و توانسته است استاندارد ملی ایران را پاس کند. طبق آزمایش های صورت گرفته با این استاندارد ایران این دستگاه کوچکترین تلرانس خطا را داشته و عملکرد قابل قبولی دارد. این شیر برقی در سایز بندی “1، “1,1/4، “1,1/2، “2، “3، “4 و در دو مدل افقی و عمودی طراحی و تولید می شود.

 

 

4- شیر قطع کن گاز حساس به زلزله سیسمیک (Sismik)

شیر حساس به زلزله برند سیسمیک مکانیکی بوده و محصول کشور ترکیه می باشد و در فشار کاری 1/4 و 2 پوند و سایزبندی “1، “1,1/4، “1,1/2، “2 طراحی و تولید می شود. در حالت کلی این شیرها اصطلاحا  normaly open می باشند. شیر برقی گاز سیسمیک مطابق با  استانداردهای TS12884 ،ASCE25-06 بوده و به شیوه ای طراحی و تولید شده که همه ی قسمت های آن با دوام و محکم می باشد.

 

 

5- شیر حساس به زلزله سدید

شیر قطع کن گاز حساس به زلزله سدید شیر های الکترو مکانیکی ای هستند دارای حسگر زلزله که امواج اولیه زلزله را تشخیص داده و پس از به حد نصاب رسیدن تنظیمی، فرمان قطع گاز را به واحد عمل کننده داده و سپس موجب فعال شدن شیر برقی و در نتیجه جریان گاز را قطع PGA می کند.

بخش عمل کننده شیر حساس به زلزله در مسیر جریان گاز ساختمان می گیرد، به هیچ وجه به تکان و ضربه حساس نمی باشد. دارای اهرم  راه اندازی مجدد می باشد. این مجموعه دارای یک شیر برقی می باشد که از یک برد الکترونیکی فرمان می گیرد.

این شیر محصول کشور ایران می باشد و در سایزهای “2، “3 و “4 طراحی و تولید می شوند.

 

 

چرا باید از شیر حساس به زلزله در ساختمان ها استفاده نمود؟

در زمان وقوع زلزله به علت وجود رعب و وحشت و فرار ساکنین به بیرون از ساختمان، قطع جریان گاز بصورت دستی عملی نشدنی می باشد. اگر ساختمان دارای شیر حساس به زلزله باشد این امر بطور خودکار انجام می شود و دیگر نیازی نیست در شرایط اضطراری به دنبال قطع کردن جریان گاز بود. در هنگام وقوع زلزله حفظ جان افراد از اهمیت بالاتری برخوردار است بنابراین نصب شیر حساس به زلزله امری حیاتی می باشد.

 

برند فای و طنین بهترین برند شیر حساس به زلزله مکانیکی بازار

در میان برندهای معرفی شده از شیرهای حساس به زلزله بازار دو برند فای محصول کشور ترکیه و طنین محصول کشور خودمان ایران از بهترین برندهای شیر حساس به زلزله می‌باشند بنابراین اگر قصد خرید یک شیر حساس به زلزله مناسب را دارید پیشنهاد می‌شود از این دو برند استفاده نمایید. هر دو این شیرها از بهترین برند شیر حساس به زلزله هستند و دارای استانداردهای لازم و کیفیت و کارایی آنها مورد تایید می‌باشد.   

 

پیشنهاد مطالعه: مقایسه شیرحساس به زلزله برند فای و طنین

 

از کجا شیر حساس به زلزله بخرم؟

برای خرید شیر حساس به زلزله به صورت حضوری و اینترنتی می توانید به فروشگاه مهام مارکت نمایندگی فروش بهترین برندهای شیر حساس به زلزله مراجعه نمایید. برای خرید حضوری بهترین برند شیر حساس به زلزله در تهران می توانید به فروشگاه مهام مارکت مراجعه نمایید و برای خرید اینترنتی شیر حساس به زلزله می توانید به سایت مهام مارکت به آدرس www.mahammarket.com  مراجعه نماید. در ادامه لینک مستقیم خرید تعدادی از بهترین برند شیر حساس به زلزله بازار ارائه شده است: