معرفی بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی

بهترین تجهیزات گرمایشی سوله ها و سالن های صنعتی

 

با شروع فصل سرما همه افراد به فکر انتخاب وسایل گرمایشی مناسب برای محیط‌های مختلف می‌افتند اما انتخاب وسایل گرمایشی مناسب برای سوله‌ها و محیط‌های صنعتی از حساسیت بسیار بالاتری برخوردار است زیرا اگر گرمایش مناسب و کافی در این محیط‌ها ایجاد نشود ممکن است خسارات مالی فراوانی ایجاد نماید از این رو باید با آگاهی کامل نسبت به انتخاب بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی اقدام نمود تا بتوان یک انتخاب درست و بدون عیب و نقص داشت.در این مقاله از مقالات مهام مارکت قصد داریم به معرفی بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی بپردازیم.

 

 

اهمیت گرمایش موثر سالن های صنعتی

انتخاب وسایل گرمایشی مناسب برای محیط‌های صنعتی مانند سوله‌ها و سالن‌های صنعتی بزرگ بسیار اهمیت دارد زیرا به علت بالا بودن ارتفاع سالن‌های صنعتی گرمای ایجاد شده به سمت سقف محیط حرکت کرده و هوای کف سالن سرد باقی می‌ماند به همین علت باید دقت شود که سیستم گرمایشی با قدرت بالایی انتخاب شود که بتواند محیط را به راحتی گرم نماید. همچنین برای انتخاب بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی می‌بایست به نیازهای اساسی آن محیط توجه نمود و متناسب با آنها وسایل گرمایشی مناسب را انتخاب کرد.

 

انواع سیستم های گرمایشی سالن های صنعتی

سیستم‌های گرمایشی سوله‌ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها برای یک محیط صنعتی مناسب بوده و باید متناسب با محیط مورد نظر نسبت به انتخاب سیستم گرمایشی اقدام نمود. در ادامه به معرفی بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی می‌پردازیم.

 

۱- هیتر گازی

هیتر گازی یکی از بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی می باشد که کارکرد مستقلی داشته و برای گرم نمودن فضا مانند شوفاژ نیاز به موتورخانه مرکزی ندارد. سوخت مورد استفاده در هیترهای گازی به طور معمول گاز طبیعی و یا گاز مایع می باشد. یک از بهترین وسایل گرمایشی برای محیط های صنعتی بزرگ و تجاری هیتر گازی است زیرا علاوه بر نصب راحت و بدن دردسر، مقرون به صرفه نیز می باشد. 

هیترهای گازی با ایمنی کامل و عملکرد مطمئن جهت گرمایش اماکن مختلف از جمله سالنهای اداری، صنعتی، ورزشی، کارخانه ها، مرغداری ها، سوله ها، گلخانه ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معرفی هیتر گازی صنعتی آذر تهویه

1- هیترهای گازی صنعتی فن دار آذر تهویه با دارا بودن فن دو دور در چند مدل و با ظرفیت های حرارتی 30000، 44720 کیلوکالری بر ساعت طراحی شده اند. این دستگاه های گرمایشی گاز سوز کم مصرف بوده و سیستم ایمنی کامل و عملکرد مطمئنی دارند. هیتر های گازی فن دار قابلیت گرمایش حداکثر 600 و 1200  متر مکعب فضا را دارا می باشد. این هیترهای گازی برای گرمایش سالن های صنعتی بزرگ، مراکز تجاری، ورزشی، کارخانه ها، مرغداری ها، گلخانه ها و… مناسب  می باشند. 

 

2- هیتر گازی صنعتی فایر تیوب آذر تهویه با بهره گیری از تکنولوژی هرماتیکال یکی از سیستم های گرمایشی گازی نوین می باشد. هیتر گازی فایر تیوب مجهز به فن سانتریفیوژ دو دور و با حداکثر ظرفیت حرارتی حدود 20000 کیلوکالری برساعت می باشد. این هیتر گازی قابلیت گرمایش 400 متر مکعب فضا را دارا می باشد. مدل ایستاده این هیتر گازی با حداکثر ظرفیت حرارتی حدود 90000 کیلوکالری برساعت دارای راندمان حرارتی بالای 85 درصد می باشد. این هیتر گازی قابلیت گرمایش 2400 متر مکعب فضا را دارا می باشد. 

 

3- هیتر گازی چگالشی آذر تهویه با راندمان حرارتی  106% یک هیترگازی فوق العاده می باشد. ظرفیت حرارتی این هیتر گازی چگالشی حدود 50000 کیلوکالری برساعت می باشد و قابلیت گرمایش 1500 متر مکعب فضا را دارا می باشد.

 

 

پیشنهاد مطالعه: روش نصب هیتر گازی + باید ها و نباید ها

 

 

۲- جت هیتر

جت هیتر ها امروزه  یکی از تجهیزات مهم در صنعت تجهیزات گرمایشی می باشند. این تجهیزات در کاربری های مختلف مانند مرغداری ها، دامداری ها، سوله های صنعتی، پروژه های ساختمانی، گلخانه ها، کارخانه ها و کارگاه ها بسیار لازم و ضروری می باشند. جت هیتر که به آن بخاری یا هیتر موشکی نیز گفته می شود دستگاه گرم کننده محیط های صنعتی و یا تجاری می باشد.  این هیتر گرمایشی به وسیله فن که درون دستگاه قرار دارد از یک طرف هوای سرد را وارد کرده و از طرف دیگر هوای گرم را به درون محیط منتشر می کند انرژی گرمایشی در آن به وسیله سوخت مصرفی شامل گاز، گازوئیل و یا برق ایجاد می شود.

 

معرفی جت هیتر نیرو تهویه البرز

جت هیتر نیرو تهویه البرز  یکی از بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی و پرکاربردترین آنها می‌باشد که بیشترین استفاده را در مرغداری‌ها، دامداری‌ها، سالن‌های صنعتی و نیمه صنعتی، گلخانه‌ها، سوله و انبارها، کارگاه‌های صنعتی و…  دارد. در ادامه به معرفی چند مدل از جت هیترهای نیرو تهویه البرز می پردازیم:

 

جت هیتر دوموتوره دوگانه سوز دودکش دار 2ED-120

جت هیتر دوموتوره دوگانه سوز دودکش دار 2ED-120 دارای توان حرارتی ۷۰ هزار کیلو کالری در ساعت و با مصرف سوخت گازوئیل ۷ لیتر در هر ساعت و در صورت اتصال به گاز شهری، ۹ متر مکعب در ساعت می باشد. بعنوان یکی از پرکاربردترین هیترها می توان به انواع جت هیترها اشاره نمود. نحوه کار جت هیترها به این صورت می باشد که هوای گرم ورودی که توسط حرارت المنت و یا کوره ایجاد می شود توسط فن به محیط اطراف انتشار پیدا می کند و در نتیجه موجب گرم شدن فضا خواهد شد

این مدل از جت هیترها دارای میزان هوادهی با حجم ۵۰۰۰ متر مکعب بر ساعت می باشد و دارای قابلیت ایجاد گرمایش برای فضاهایی به مساحت ۲۰۰۰-۷۰۰ متر مکعب می باشد.

 

جت هیتر گازوئیلی باکدار مدل GLB-100

جت هیتر گازوئیلی باکدار مدل GLB-100 یک مینی هیتر دارای توان حرارتی ۱۰۰ هزار کیلو کالری در ساعت و با مصرف سوخت ۱۰ لیتر در هر ساعت می باشد. بعنوان یکی از پرکاربردترین هیترها می توان به انواع جت هیترها اشاره نمود. این مدل از جت هیترها دارای میزان هوادهی با حجم ۷۰۰۰ متر مکعب بر ساعت می باشد و دارای قابلیت ایجاد گرمایش برای فضاهایی به مساحت ۴۰۰۰-۱۰۰۰ متر مکعب می باشد. از قابلیت های این جت هیتر می توان به دارا بودن باک ۱۰۰ لیتری و در نتیجه قابلیت جابه جایی و انتقال راحت آن اشاره نمود.

 

جت هیتر گازی دودکش دار مدل QEG-110

جت هیتر گازی دودکش دار مدل QEG-110  دارای توان حرارتی ۶۰ هزار کیلو کالری در ساعت و با مصرف سوخت 6.3 متر مکعب در هر ساعت می باشد. این جت هیتر  دارای دودکش می باشد و برای انتقال آلایندگی های ناشی از سوخت به خارج از محیط از آن استفاده می شود.

این مدل از جت هیترها دارای میزان هوادهی با حجم ۵۰۰۰ متر مکعب بر ساعت می باشد و دارای قابلیت ایجاد گرمایش برای فضاهایی به مساحت ۱۵۰۰-۵۰۰ متر مکعب می باشد.

 

 

پیشنهاد مطالعه: مقایسه جت هیتر و هیتر گازی

 

معرفی جت هیتر مهام صنعت

جت هیتر مهام صنعت مدل SB-100 بدنه استیل

جت هیتر گازی مهام صنعت مدل SB-100 دارای توان حرارتی ۱۰۰ هزار کیلو کالری در ساعت و مصرف سوخت 10 الی 12 متر مکعب در هر ساعت می باشد. بعنوان یکی از پرکاربردترین هیترها می توان به این نوع از جت هیترها اشاره نمود. نحوه کار جت هیترها به این صورت می باشد که هوای گرم ورودی که توسط حرارت المنت و یا کوره ایجاد می شود توسط فن به محیط اطراف انتشار پیدا می کند و در نتیجه موجب گرم شدن فضا خواهد شد.

 

این مدل از جت هیترها دارای میزان هوادهی با حجم 7700 متر مکعب بر ساعت می باشد و دارای قابلیت ایجاد گرمایش برای فضاهایی به مساحت 3000-2000 متر مکعب می باشد. جنس بدنه جت هیتر گازی مدل SB-100  از استیل نقره ای مرغوب می باشد. در صورتی که نیاز به ایجاد گرمایش توسط جت هیتر نباشد می توان از فن آن به تنهایی برای تهویه هوای محیط استفاده نمود. 

مدل دودکش دار این جت هیتر مجهز به دودکش می باشد و  از قابلیت های آن علاوه بر ویژگی های فوق، می توان به دارای دودکش بودن برای انتقال آلایندگی های ناشی از سوخت به خارج از محیط اشاره نمود.

جت هیتر مهام صنعت مدل SB-100 بدنه گالوانزه دارای ویژگی ها و کاربری اشاره شده در بالا می باشد و تنها تفاوت آن در جنس بدنه می باشد. جنس بدنه این جت هیتر از گالوانیزه و با رنگ کوره ای الکترو استاتیک بوده و دارای تنوع رنگی می باشد بنابراین می توان رنگ دلخواه خود را انتخاب نمود

 

جت هیتر مهام صنعت مدل SB-150 بدنه استیل

جت هیتر گازی مهام صنعت مدل SB-150 دارای توان حرارتی 150 هزار کیلو کالری در ساعت و مصرف سوخت 15 الی 17 متر مکعب در هر ساعت می باشد. بعنوان یکی از پرکاربردترین هیترها می توان به این نوع از جت هیترها اشاره نمود.

این مدل از جت هیترها دارای میزان هوادهی با حجم 8500 متر مکعب بر ساعت می باشد و دارای قابلیت ایجاد گرمایش برای فضاهایی به مساحت 4000-3000 متر مکعب می باشد. جنس بدنه جت هیتر گازی مدل SB-150  از استیل نقره ای مرغوب می باشد. در صورتی که نیاز به ایجاد گرمایش توسط جت هیتر نباشد می توان از فن آن به تنهایی برای تهویه هوای محیط استفاده نمود. 

مدل دودکش دار جت هیتر SB-150 مجهز به دودکش می باشد و  از قابلیت های آن علاوه بر ویژگی های فوق، می توان به دارای دودکش بودن برای انتقال آلایندگی های ناشی از سوخت به خارج از محیط اشاره نمود.

جت هیتر مهام صنعت مدل SB-150 بدنه گالوانزه دارای ویژگی ها و کاربری اشاره شده در بالا می باشد و تنها تفاوت آن در جنس بدنه می باشد. جنس بدنه این جت هیتر از گالوانیزه و با رنگ کوره ای الکترو استاتیک بوده و دارای تنوع رنگی می باشد بنابراین می توان رنگ دلخواه خود را انتخاب نمود.

 

پیشنهاد مطالعه: مقایسه بهترین برند جت هیتر (مهام صنعت و نیرو تهویه البرز)

 

 

۳- هیتر تابشی

هیتر تابشی یک سیستم گرمایشی می باشد که برای گرمایش محیط مانند خورشید عمل کرده و با بازتاب گرما نسبت به گرم نمودن محیط اطراف عمل می کند. در واقع هیترهای تابشی انرژی دریافتی را به وسیله احتراق به گرما تبدیل کرده و با انعکاس گرمای تولید شده موجب گرم شدن محیط اطراف می شوند.

هیتر تابشی یکی از وسایل گرمایشی می باشد که برای گرما بخشیدن به محیط های صنعتی، رستوران ها و فضاهای باز، سالن های ورزشی و استخرها، گلخانه ها و مرغداری ها، اماکن مذهبی، انبار و فضاهای عمومی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معرفی هیترهای تابشی گرماسان

1- هیتر تابشی سرامیکی صنعتی گرماسان مدل GRC COM-L

این هیتر های سرامیکی در توان های نامی متفاوت قابل استفاده برای گرمایش فضاهای صنعتی، سوله ها، کارگاه ها، تعمیرگاه ها ، ویلاها ،بالکن ها و تمامی فضاهای باز  و نیمه باز می باشند. این هیترها دارای قابلیت نصب افقی، دیواری و مایل می باشد. این هیترها قادرند با هر دو نوع سوخت گاز شهری و گاز مایع کار کنند.  

برای سالن های صنعتی با متراژ عرض های بالا ترکیب سیستم های گرمایش تابشی لوله ای و گرمایش تابشی سرامیکی بهترین گزینه می باشد. که به دلیل گرمایش بالا سطح هیتر سرامیکی پرتاب گرما تا فاصله ۲۰ متری را داریم و در سالن های صنعتی بزرگ بهترین پوشش دهی را می دهد.

 

2- هیتر تابشی گرماسان مدل MR-55U

 از روش تابش برای گرما بخشیدن به سالن های ورزشی و صنعتی و … با  ۱۸۰ تا ۲۲۰ متر مربع و ارتفاع ۵ تا ۶ متر استفاده می کند. این محصول همانند خورشید گرمای لازم را به طور یکنواخت در محیط پخش می کند و از تراکم دمای بالا در فضا جلوگیری می کند. برای سالن های صنعتی با متراژ عرض های بالا ترکیب سیستم های گرمایش تابشی لوله ای و گرمایش تابشی سرامیکی بهترین گزینه می باشد.

به کار گیری المنت های سرامیکی باعث پخش و توزیع یکنواخت گرما می گردد؛ با استفاده از روش تابشی برای ایجاد گرمایش، تا ۶۰ درصد در مصرف سوخت و ۹۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی می شود.

با استفاده از هیتر تابشی گرماسان مدل MR-55U در مرغداری و تامین گرمایش از طریق تابش با وجود تهویه هوا به وسیله فن های تهویه می توان با حداقل انرژی سوخت، بستری گرم و دمای مطلوب را جهت رشد ایجاد کرد .

 

 

کدام نوع دستگاه گرمایشی صنعتی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی مناسب باید به محیطی که برای آن سیستم گرمایشی تهیه می کنیم دقت کنیم و با توجه به نیازهای محیط انتخاب خود را انجام دهیم. از پرکاربردترین و بهترین تجهیزات گرماشی صنعتی می توان به هیتر گازی آذر تهویه و جت هیتر مهام صنعت اشاره نمود. برای اینکه یک انتخاب درست داشته باشید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره رایگان داشته باشید. 

 

از کجا بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی را بخرم؟

برای خرید بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی به صورت حضوری و اینترنتی می توانید به فروشگاه مهام مارکت مراجعه نمایید. برای خرید حضوری تجهیزات گرمایشی صنعتی در تهران می توانید به فروشگاه مهام مارکت به آدرس تهران، شهر ری، میدان شهدای شاملو، خیابان سپاهیان انقلاب (قم)، نبش کوچه بختیاری، پلاک 4، واحد 4 مراجعه نمایید و برای خرید اینترنتی تجهیزات گرمایشی صنعتی می توانید به سایت مهام مارکت به آدرس www.mahammarket.com  مراجعه نماید. در ادامه لینک مستقیم خرید بهترین تجهیزات گرمایشی صنعتی ارائه شده است: