مقایسه دریچه کولر پلاستیکی و دریچه کولر آهنی

تنظیم جهت و جریان هوا از جمله مواردی است که باید در انواع ساختمان ها اعم از تجاری، مسکونی، اداری، بیمارستانها و … بصورت ایده آل و استاندارد برقرار باشد. چراکه بطور مستقیم بر سلامت، نحوه عملکرد و بازدهی انسان تاثیر دارد. دریچه های کولر مدیریت شریان اصلی هوادهی در بیشتر ساختمان ها را برعهده دارند و نقشی کلیدی و اساسی را ایفا میکنند. بنابراین نصب این نوع از دریچه ها اهمیت ویژه ای در سیستم های سرمایشی ایفا میکند. درسال های اخیر این دریچه ها در متریال های مختلفی تولید میشوند و اکنون دریچه کولر پلاستیکی ، آهنی، چوبی و… در بازار موجود و قابل عرضه میباشند. در مقاله امروز مهام مارکت به مقایسه پرفروش ترین دریچه های کولر یعنی دریچه کولر آهنی و دریچه کولر پلاستیکی میپردازیم.

 

دریچه کولر چیست؟

دریچه کولر یکی از اجزای سیستم تهویه مطبوع ساختمان است که در انتهای کانال کولر ( محل تقاطع کانال کولر با قسمت داخلی ساختمان) و یا سقف ساختمان نصب میشود. وظیفه اصلی آن تنظیم جهت و شدت وزش باد کولر است. اما نقش های جانبی دیگر مانند ممانعت از ورود حشرات موذی از طریق کانال کولر به داخل ساختمان و همچنین کمک به حفظ زیبایی فضا و دکوراسیون ساختمان با پوشاندن کانال کولر میکند. 

 

دریچه کولر پلاستیکی

مزایای استفاده از دریچه کولر

  • افزایش زیبایی بصری: بر خلاف گذشته که دریچه های کولر در رنگ سفید و جنس آهنی تولید میشدند امروزه در تنوع بالایی تولید میشوند که میتوانند در یک هماهنگی حداکثری با محیط ساختمان و طراحی فضای داخلی قرار گیرند. دریچه های چوبی در طرح های مختلف و پترن های مختلف چوب، دریچه های آهنی در رنگ های مختلف و دریچه کولر پلاستیکی و استیل تنوع خوبی به بازار داده اند.
  • سد کردن راه حشرات و حیوانات کوچک: دریچه کولر بدلیل نقش مسدود کنندگی که برای کانال کولر ایفا میکند راه ورودی حیوانات موذی نظیر موش و حشرات را به ساختمان مسدود میکند. چرا که اغلب کولر های آبی در پشت بام ساختمانها نصب میشوندو احتمال ورودی این حیوانات از کولر به داخل کانال کولر و نهایتا داخل ساختمان وجود دارد. البته شایان ذکر است که نصب دریچه کولر راه حل دائمی نیست و باید در بازه های زمانی مختلف نسبت به نظافت کولرو کانال کولر اقدام کرد تا هم کارایی سیستم حفظ شود و اختلال در عملکرد کولر بدلیل عدم رعایت نظافت رخ ندهد.
  • پخش یکنواخت هوا: دریچه های کولر بدلیل داشتن پره های متعدد که قابلیت تنظیم نیز دارند باعث توزیع یکنواخت جریان هوا میشوند. این پره ها علاوه بر اینکه یک جریان هوا مطبوع و لذت بخش برای افراد بوجود می آورند باعث میشوند فشار بیشتری به کولر اعمال نشود و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود. چرا که در صورت عدم حضور این پره ها برای افزایش دما محیط و دریافت جریان هواد سرد بیشتر کولر را در درجه های بالاتری قرار میدهند که اینکار به موتور کولر فشار بیشتری وارد کرده و مصرف انرژی بیشتر میشود.

پیشنهاد مطالعه: معرفی دریچه کولر پلاستیکی پارادایس


معرفی دریچه کولر آهنی و آلومینیومی

دریچه کولر آهنی

دریچه های کولر آهنی از قدیمی ترین نوع دریچه های کولر میباشند که جایگاه ویژه ای در بازار داشته اند. البته جنس آنها از آهن خالص نیست بلکه ترکیب ( آلیاز) از فلز های استیل، آهن و آلومینیوم میباشد. ترکیب این سه فلز باعث بالارفتن دوام و مقاومت این دریچه ها شده و همچنین بدلیل ماهیت ساختاری فلز ها سختی بالایی داشته در برابر آسیب مقاوم است. دریچه های کولر آهنی با کیفیت با استفاده از رنگ کوره ای الکترو استاتیک رنگ میشوند. این رنگ پوشش دهی عالی داشته، پوسته پوسته نشده و به راحتی با یک دستمال مرطوب در صورت نشستن گرد و غبار بر روی سطح دریچه تمیز میشود.

 

دریچه کولر پلاستیکی

نمونه نصب دریچه کولر پلاستیکی پارادایس

دریچه کولر پلاستیکی

دریچه کولر پلاستیکی نسبت به دریچه کولر آهنی تازگی و نوآوری بیشتری دارد. این نوع از دریچه ها از پلیمر ABS ساخته میشوند که جزء پرکاربردترین پلیمر های مورد استفاده در صنایع مختلف است. با استفاده از این ماده امکان ساخت محصولاتی با استحکام و سختی بالا با ظاهری زیبا فراهم میشود. این پلیمر بسیار سبک بوده و برای دریچه های کولر که در ارتفاع نصب میشوند سختی نصب را به حداقل میرساند. همچنین قابلیت شست و شو نیز دارند و خطر زنگ زدگی ندارند. این دریچه ها ظاهر زیباتر و شفافی نسبت به دریچه های آهنی دارند. دریچه های کولر پارادایس از با کیفیت ترین و مرغوب ترین دریچه های کولر پلاستیکی ( پلیمری) است که توسط مهام مارکت مرکز فروش دریچه کولر پلاستیکی در تهران بفروش میرسد.

پارادایس تولید کننده دریچه کولر پلاستیکی رنج ابعاد مختلف دریچه کولر را تولید میکند و از این نظر گستردگی بالا دارد. همچنین خلاقانه ترین قسمت دریچه کولر پلاستیکی پارادایس قرارگیری درپوش زمستانه بر روی پره های دریچه میباشد. وجود درپوش نه تنها از ورود گرد و غبار و حشرات جلوگیری میکند بلکه در فصل سرما مسیر ورودی هوای سرد از کانال کولر به ساختمان را مسدود کرده و جریان هوای گرم ایجاد شده توسط سیستم گرمایشی را بهم نمیزند. پره های ایزودینامیک دریچه های پلیمری پارادایس کاملا حالت ایستایی داشته و بدون سرصدا جریان هوا را عبور داده و هوادهی بهتری به ارمغان می آورد.

 

چگونه ابعاد دریچه کولر را اندازه گیری کنیم؟

اندازه گیری دقیق ابعاد کولر اهمیت ویژه ای دارد تا درگیر مشکلات احتمالی آینده نشوید، پس حتما به موارد زیر توجه لازم کنید:

  • در درجه اول حتما یک وسیله اندازه گیری مناسب مثل متر یا خط کش برای اندازه گیری انتخاب کنید و با انگشت و بصورت حدسی اقدام به اندازه گیری نکنید.
  • اگر از قبل دریچه کولر نصب نیست یک قدم جلوتر هستید اما اگر میخواهید دریچه جدیدی را جایگزین دریچه قدیمی کنید، دریچه کولر قدیمی را باز کرده و با استفاده از متر یا خط کش ابعاد دهانه کانال کولر ( طول و عرض) را به دقت اندازه گیری کرده و یادداشت کنید.

نکته: اگر جداسازی دریچه کولر قدیمی از کانال کولر دشوار است میتوانید اینکار را انجام ندهید و ابعاد داخلی چارچوب آن را اندازه گیری کنید.

  • اما اگر تحت هر شرایطی نظیر ارتفاع زیاد، قناصی یا شرایط خاص دیگر قرار دارید میتوانید از افراد متخصص برای اینکار کمک بگیرید. ممکن است هزینه های شما کمی بالاتر رود اما ارزشش را دارد. سپس این اطلاعات را به گروه سازنده بدهید تا مناسب ترین و ایده آل ترین سایز دریچه کولر برا شما تولید شود.

 


پیشنهاد مطالعه: آنچه که در مورد دریچه های تامین هوای وسایل گازسوز باید بدانیم


نتیجه گیری

دریچه های کولر به عنوان هوا ساز و تقسیم کننده جریان هوای خنک به نقاط گوناگون ساختمان استفاده میشوند. این دریچه ها در متریال (جنس) و ابعاد مختلف طراحی و ساخته میشوند تا پاسخگوی نیاز های مشتریان باشند و بر زیبایی ساختمان اثر مثبتی داشته باشند. در این مقاله اطلاعات جامعی درباره دریچه کولر پلاستیکی و آهنی دانستیم. خرید دریچه کولر کمک چشمگیری به سیستم تهویه مطبوع ساختمان و پخش هوا میکند. با خرید دریچه کولر پلاستیکی از همه مزیت های گفته شده در این مقاله بهره مند شوید. فروشگاه اینترنتی مهام مارکت نماینده اصلی فروش دریچه های کولر پلاستیکی پارادایس در تهران میباشد. شما میتوانید برای خرید دریچه های این برند در سایز های مختلف به فروشگاه اینترنتی مهام مارکت www.mahammarket.com مراجعه کنید و سایز مورد نیاز خود را ثبت کنید. در سریع ترین زمان ممکن سفارش شما با بهترین و امن ترین بسته بندی بدست شما میرسد. 

تضمین یک خرید آنلاین و مطمعن با تضمین بهترین کیفیت و قیمت در مهام مارکت