نقد و بررسی هیتر تابشی گازی صنعتی

یکی از مهمترین عوامل در محیط های صنعتی مربوط به دمای هوای این محیط ها و تهیه تجهیزات گزمایشی می باشد به خصوص محیط های صنعتی که پرورش موجودات زنده مانند دام و طیور در آنها انجام می شود و یا در محیط هایی مانند گلخانه ها فراهم نمودن دمای مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چرا که اگر دمای هوا در این محیط ها مناسب نباشد ممکن است موجب نابودی و از بین رفتن کل سرمایه شخص خواهد شد. بنابراین صاحبان این گونه محیط ها همواره دغدغه فراهم نمودن تجهیزات گرمایشی مناسب در فصول سرد سال را دارند.

تجهیزات گرمایشی مختلفی برای محیط های صنعتی وجود دارد که هرکدام مزایای و معایب مربوط به خود را دارند و صاحبان این محیط ها باید با توجه به شرایط محیطی که دارند نسبت به انتخاب یک وسیله گرمایشی مناسب اقدام کنند زیرا که انتخاب سیستم گرمایشی مناسب برای هر محیطی بخصوص محیط های صنعتی بسیار اهمیت دارد. هیترهای تابشی از جمله سیستم های گرمایش جدید محسوب می شوند که برای ایجاد گرمایش به صورت موضضعی عمل می کند و با عملکردی شبیه به خورشید نسبت به گرم نمودن محیط های صنعتی اقدام می کنند. این سیستم ها امروزه بسیار مورد استفاده در فضاهای صنعتی قرارمی گیرند و مورد تایید افراد بسیاری می باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی هیتر تابشی گازی صنعتی بپردازیم. 

 

 

پیشنهاد مطالعه: همه چیز راجع به هیتر گازی تابشی

 

هیتر تابشی گازی صنعتی چیست؟

هیتر تابشی گازی صنعتی یکی از تجهیزات گرمایشی صنعتی نوین می باشد که حرارت و گرمای تولید شده ا از طریق امواج تابشی به محیط اطراف منتقل می کند. هیترهای تابشی از کاربردی ترین سیستم های گرمایشی می باشد که برای محیط های صنعتی بزرگ و کوچک مانند سوله ها، فضاهای ورزشی، سالن های بزرگ و… مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم ها معمولا در سقف فضاهای مورد نظر نصب شده و به صورت یکنواخت گرما را به فضای اطراف منتقل می کنند. هیترهای تابشی گرما را به صورت موضعی به محیط اطراف منتقل می کنند بنابراین قابلیت استفاده در مکان های باز را نیز دارا می باشند. 

 

نحوه عملکرد هیتر تابشی گازی صنعتی

اجزای تشکیل دهنده هیتر تابشی گازی صنعتی شامل مشعل، لوله آتشخوار، منعکش کننده و فن مکنده می باشد. نحوه عملکرد هیتر تابشی صنعتی به این صورت می باشد که سوخت مورد استفاده هیتر که در هیتر تابشی صنعتی معمولا سوخت مورد استفاده گاز شهری می باشد، توسط مشعل با هوا ترکیب شده و احتراق صورت می گیرد در نتیجه دما در سطح لوله ها بالا میرود. در مرحله بعد انرژی حرارتی تولید شده توسط مشعل در لوله های آتش خوار جریان پیدا کرده و به محیط بیرون تابانده می شود. انعکاس گرما به محیط توسط منعکس کننده ها که معمولا جنسی از آلومینیوم یا فولاد زنگ نزن دارند انجام می شود. دود تولید شده در اثر احتراق با مکش مناسب فن مکنده کاهش پیدا کرده و از بین میرود. 

 

کاربرد هیتر تابشی گازی صنعتی

هیتر تابشی گازی صنعتی که معمولا به صورت سقفی تولید می شوند برای انواع محیط های صنعتی که دارای سالن های و سوله های صنعتی بسیار بزرگ هستند کاربرد دارد و در واقع این سیستم گرمایشی صنعتی یکی از بهترین و کاربردی ترین سیستم های گرمایشی مناسب در استفاده های صنعتی می باشد. در ادامه به تعدادی از کاربردهای هیتر تابشی گازی صنعتی اشاره می کنیم:

  • مرغداری ها
  • دامداری ها و گاوداری ها
  • گلخانه های پرورش گل و گیاهانحه
  • سالن های پرورش قارچ
  • سالن های ورزشی بزرگ
  • کارخانه و گارگاه های بزرگ
  • سالنهای صنعتی و سوله ها
  • فضاهای نمایشگاهی
  • پارکینگ های خودرو
  • و…

 

 

 

مزایای هیتر تابشی گازی صنعتی

هیترهای تابشی از جمله بهترین تجهیزات گرمایش صنعتی می باشند که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای بزرگ صنعتی این سیستم را برای گرمایش محیط خود انتخاب می کنند زیرا مزایای بسیاری دارند که در ادامه ان ها را بیان نموده ایم:

  • مناسب بودن هزینه اولیه نسبت به سایر روش ها
  • کاهش مصرف انرژی
  • عدم اشغال نمودن فضا
  • ایجاد گرمایش سریع و یکنواخت در محیط
  • امکان استفاده در فضاهای باز و نیمه باز
  • پایین بودن هزینه نصب، تعمیر و نگهداری 
  • عدم آلودگی هوای محیط
  • عدم ایجاد آلایندگی هوا
  • عملکرد ایمن و کم خطر بودن
  • قابلیت جا به جایی و نقل مکان هیتر

 


پیشنهاد مطالعه :راهنمای جامع خرید هیتر گازی گرمایشی


 

معایب هیتر تابشی گازی صنعتی

هر وسیله ای در کنار مزایایی که دارد ممکن است دارای معایبی نیز باشد، هیترهای تابشی مزایای فرآورانی دارند که ذکر شده و اما معایب بسیار اندک و قابل رفعی نیز داند که به بررسی آنها می پردازیم:

– اگر محیطی بسیار بزرگ باشد و نیاز به تهیه چندین هیتر گازی تابشی داشته باشید ممکن است هزینه اولیه تان افزایش پیدا کند.

– نصب اولیه هیتر تابشی صنعتی بسیار حساس و مهم می باشد بنابراین باید توسط نصابان حرفه ای در این زمینه نصب شود زیرا در صورت نصب اشتباه ممکن است بخش هایی از محیط سر بماند.

– در محیط های صنعتی که هیتر های تابشی در ارتفاع بالا نصب می شوند امکان دسترسی به آنها دشوار خواهد بود.

– به علت اینکه سوخت مورد استفاده برای هیتر تابشی گازی صنعتی از گاز شهری می باشد بنابراین خطر نشت گاز وجود دارد بنابراین باید دقت شود تا همه نکات ایمنی رعایت شود.

– به علت اینکه هیتر تابشی به صورت موضعی نسبت به گرم نمودن فضا اقدام می کند بنابراین پس از خاموش شدن هیتر به سرعت محیط سرد خواهد شد.

 

آیا استفاده از هیتر تابشی گازی برای محیط های صنعتی انتخابی درست است؟

در بخش های قبل به بررسی مزایای و معایب هیتر تابشی گازی صنعتی پرداخته شد و همانطور که بیان شد مزایای هیترهای گازی تابشی بسیار بیشتر از معای آنها می باشد بنابراین به صاحبان محیط های صنعتی توصیه می شود از این سیستم گرمایشی برای گرمایش فضای مورد نظر استفاده نمایند زیرا:

درد سر نصب و راه اندازی این سیستم ها نسبت به سایر روش ها کمتر بوده و  آسان تر است.

به علت قابلیت نصب در سقف فضای بسیار کمی را اشغال می کند.

سوخت مورد استفاده هیترهای تابشی گازی در کشور ما علاوه بر اینکه در دسترس است از قیمت مناسبی برخوردار است.

کارایی هیتر تابشی گازی صنعتی بسیار مناسب بوده و گرمایش مورد نظر را  برای محیط فراهم می کند.

تهیه این سیستم گرمایشی از طریق مرکز فروش هیتر تابشی گازی صنعتی به راحتی صورت می گیرد.

امکان خرید هیتر تابشی گازی صنعتی به صورت اینترنتی از فروشگاه های معتبر فروش این محصول راحت ترین روش تهیه این محصول است.

 

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید هیتری های گازی فضای باز

 

از کجا هیتر تابشی گازی صنعتی تهیه کنم؟

پیشنهاد می شود قبل از خرید هر دستگاهی با متخصصان آن تماس حاصل نموده و مشورت نمایید. برای خرید هیتر تابشی گازی صنعتی می توانید با شرکت مهام مارکت تماس گرفته و با متخصصان مربوطه در این زمینه مشورت نمایید. شرکت مهام مارکت نمایندگی فروش هیتر تابشی گازی صنعتی به صورت حضوری و اینترنتی می باشد. تمامی اطلاعات مربوط به مدل های مختلف هیتر تابشی گازی صنعتی مااند مشخصات فنی و ویژگی های محصول در سایت مهام مارکت قرار داده شده است. برای مشاهده اطلاعات مربوط به هیترهای تابشی  و خرید اینترنتی هیتر تابشی گازی صنعتی به لینک زیر مراجعه نمایید: