فروشگاه اینترنتی مهام مارکت I تجربه یک خرید آسان و مطمعا با تضمین بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت

هیتر برقی چیست و چه کاربردی دارد؟

آشنایی با هیتر برقی و کاربردهای آن

 

با شروع فصل سرما وزش اولین نسیم‌های سرد پاییزی همه ما به فکر تهیه یک وسیله گرمایشی مناسب برای محیط کار و زندگی خود می‌افتیم.  با توجه به اینکه  امروزه  وسایل گرمایشی بسیار زیادی و با کاربردهای مختلفی در بازار وجود دارد افراد گاهاً برای انتخاب این تجهیزات دچار تردید یا اشتباه می‌شوند.  اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که شما در ابتدا باید شرایط محیطی را برای انتخاب وسیله گرمایشی مناسب در نظر بگیرید تا یک انتخاب درست داشته باشید یکی از وسایل گرمایشی پرطرفدار هیتر برقی می‌باشد که اغلب در محیط‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به سوخت فسیلی دسترسی ندارند و یا نیاز به یک وسیله گرمایشی بدون درد سر و با سرعت نصب بالا نیاز دارند.  در این مقاله سعی داریم به معرفی جدیدترین مدل‌های هیتر برقی و کاربردهای آنها بپردازیم .         

 

 

هیتر برقی چیست؟

 هیتر برقی یک وسیله گرمایشی است که با انرژی برق کار می‌کند وبا دریافت انرژی الکتریکی و تبدیل آن به انرژی حرارتی موجب گرم شدن محیط اطراف خود ‌ می‌شود. بنابراین هیتر برقی با  سوخت پاک کار می‌کند و هیچگونه آلودگی برای محیط ایجاد نخواهد کرد.

 

 

نحوه عملکرد هیتر برقی

هیترهای برقی مجهز به یک المنت می‌باشند که برق دریافتی توسط هیتر به وسیله یک سیم به مقاومت المنت منتقل شده و در نتیجه انرژی الکتریکی وارد شده به المنت به انرژی گرمایشی تبدیل می‌شود  و به این صورت حرارت ایجاد شده در المنت موجب ایجاد گرما در محیط اطراف هیتر خواهد شد.

 

انواع هیتر برقی  

۱- هیتر برقی فن‌دار :

امروزه هیتر برقی فن‌دار یکی از پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین هیترهای برقی بازار می‌باشد زیرا این مدل هیتر برقی مجهز به یک فن ‌ بوده و انرژی گرمایی تولید شده در هیتر برقی توسط این دمنده به صورت یکنواخت به محیط اطراف انتقال پیدا می‌کند و در نتیجه گرمای مطلوبی در هوای محیط ایجاد خواهد نمود.

 

مزایای هیتر برقی فن دار
  1. راندمان حرارتی بالا و صرفه جویی در مصرف سوخت 
  2. ایجاد هوای مطبوع و توزیع یکنواخت گرما
  3. قابلیت نصب در اراتفاع
  4. تامین گرمایش بدون نیاز به سیستم های گرمایشی دیگر
  5. مقرون به صرفه بودن دستگاه در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی
  6. ایمنی کامل و عملکرد مطمئن
  7. سهولت نصب و راه اندازی و نگهداری با هزینه بسیار پایین
  8. دارای سیستم کنترل و حفاظت الکتریکی

 

 

 

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع هیترهای گازی فن دار

 

۲- هیتر برقی تابشی

این مدل از هیترهای برقی تابشی با بهره وری از کمترین میزان مصرف برق، محیط را گرم می نمایند. هیترهای تابشی برقی مانند خورشید عمل می نمایند زیرا در این مدل از هیترها گرما و حرارت از طریق تابیدن از سطح پنل خورشیدی و از روی دیوار، کف و یا سقف انتشار پیدا می کند بنابراین احساس گرمای طبیعی مانند گرمای خورشید احساس می شود. در این مدل هیتر تابشی به دودکش و سوخت دیگری به جز برق نیازی نیست.

 

مزایای هیتر برقی تابشی
  • هزینه اولیه کمتر نسبت به سایر روش های گرمایش
  • عدم اشغال فضای مفید کاری
  • گرمایش سریع سالن بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه
  • گرم بودن سالن حتی در صورت باز بودن درب
  • عدم نیاز به سرویس و نگهداری و ایمنی بالا
  • بازگشت سریع سرمایه
  • سالم بودن هوا
  • ایجاد گرمای طبیعی
  • نصب و اره اندازی ساده و راحت و…

 

 

پیشنهاد مطالعه: هیتر تابشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

 ۳- هیتر برقی کانوکتور  

این نوع هیتر برقی عملکردی مشابه هیتر برقی فن‌دار و تابشی دارد به این صورت که دارای المنت و فن بوده و زمانی که فن آن خاموش باشد هم قادر به گرم کردن محیط به صورت کاملاً بی‌صدا و بدون استفاده از فن خواهد بود.

این مدل هیتربرقی به دلیل مشابه بودن به دو هیتر برقی فن دار و تابشی دارای مزایای مشابه به هر دوی آنها می باشد.

 

 

کاربردهای هیتر برقی

از هیترهای برقی می‌توان برای مکان‌های مختلفی استفاده کرد زیرا این وسیله گرمایشی دارای مدل‌ها و ظرفیت‌های متنوعی برای تولید گرما ‌می باشد که همین امر موجب شده است بتوان برای کاربری‌های مختلف از آن استفاده نمود.  مثلاً می توان از هیترهای برقی با مدل‌های کوچک که به صورت رومیزی تولید می‌شوند برای فضاهای کوچکتر مانند اتاق خواب، محیط ها کاری کوچک یا فروشگاه های کوچک و… بهره برد.

معمولاً از هیترهای برقی در مناطقی مانند روستاها یا مناطق دور افتاده استفاده می‌شود که دسترسی به سوخت‌های فسیلی مانند گاز شهری وجود ندارد و یا در مواردی که امکان دسترسی به شوفاژ یا رادیاتور سخت و یا غیر ممکن باشد پیشنهاد می شود.

برخی مدل‌های هیتر برقی  که از مدل رومیزی بزرگتر می باشند کاربری بیشتری داشته و برای مواردی که اشاره شد  قابل استفاده می‌باشد معمولاً به این نمونه ها، هیتر برقی خانگی گفته می‌شود.

 از کاربردهای دیگر هیتر برقی می‌توان به کاربری آن در صنعت اشاره نمود. این هیترهای برقی دارای ابعاد و اندازه بزرگتر بوده و ظرفیت گرمایشی بالاتری دارد و برای مکان‌های صنعتی و نیمه صنعتی قابل استفاده می‌باشد. هیتر برقی صنعتی معمولاً به صورت ایستاده طراحی و تولید می‌شود و معمولاً مجهز به یک فن قدرتمند می‌باشد. از جمله کاربردهای این مدل هیتر برقی ‌توان به فضاهای سربسته بزرگ، سوله و کارخانه ها، ورزشگاه‌ها، خانه‌ها، مساجد و کلیه مکان‌هایی که امکان دسترسی به گاز شهری در آنها وجود ندارد قابل استفاده می‌باشد.

بناراین به صورت کلی می توان گفت از هیترهای برقی با ایمنی کامل و عملکرد مطمئن جهت گرمایش اماکن زیر استفاده می شود:

  • سالن های اداری
  • سالن های صنعتی
  • سالن های ورزشی
  • فروشگاه ها
  • مساجد
  • رستورانها
  • مرغداری
  • گلخانه ها
  • ویلاها و منازل
  • گلخانه ها و…
 

 

نتیجه گیری:

طبق مطالب بیان شده در بالا هیتر برقی یکی از بهترین سیستم های گرمایشی می باشد که با سوخت پاک برق  کار کرده و برای مناطقی که دسترسی به گاز یا سایر سوخت های دیگر وجود ندارد هیتر برقی بعنوان یک وسیله گرمایشی بسیار عالی معرفی می شود. در میان مدل های مختلف هیتر برقی، استفاده از هیتر برقی فن دار نسبت به سایر مدل های دیگر توصیه می شود. هیتر برقی فن دار طرح فلورا برند آذر تهویه در دو مدل تک فاز و سه فاز و در دو ظرفیت حرارتی 6 و 18 کیلو وات بعنوان بهترین هیترهای برقی بازار معرفی می شوند. لینک خرید این دو مدل هیتر برقی فن دار در ادامه ارائه شده است:

 

بهترین هیترهای برقی بازار

برای مشاهده هر کدام از هیترها روی عکس کلیک کنید.

 

 

مقایسه