| آبیاری باغچه از راه دور با دستگاه کنترل پیامکی|

 

یکی از مهمترین عوامل در کشاورزی آبیاری مناسب و به موقع زمین های کشاورزی می باشد زیرا یک آبیاری اصولی، منظم و دقیق موجب بهره وری بالا و سود دهی بیشتر در کشاورزی و باغداری می شود. آبیاری نامناسب و ناکافی و یا بیش از حد، موجب خشک شدن و یا از بین رفتن محصولات خواهد شد همچنین اگر وسعت زمین های کشاورزی بسیار زیاد باشد کشاورز مجبور است تمام وقت خود را صرف آبیاری زمین کشاورزی کند در غیر این صورت محصول را از دست خواهد داد. برای رفع این مشکل با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی برای آبیاری باغچه از راه دور استفاده از اس ام اس کنترلر یا دستگاه کنترل پیامکی آبیاری در کشاورزی توصیه می شود. در این مقاله مهام مارکت بیشتر راجب با این سیستم آشنا میشویم.

 

 

دستگاه کنترل پیامکی آبیاری چیست؟

اس ام اس کنترل آبیاری دستگاه آبیاری اتوماتیکی است که به وسیله آن می توان در هر نقطه از جهان که تحت پوشش تلفن همراه باشد به صورت کامل و هوشمند فرآیند آبیاری زمین های کشاورزی، باغ، ویلا و… را از راه دور انجام داد و به وسیله تلفن همراه انجام داد.

 

نحوه عملکرد اس ام اس کنترلر آبیاری

در سیستم های آبیاری هوشمند در بخش های مشخصی از خاک زمین کشاورزی سنسورهای قرار می گیرد و شرایط خاک، آب و هوا، تبخیر و میزان آب مورد نیاز گیاه را سنجیده و در نتیجه به صورت اتوماتیک زمانبندی آبیاری را با توجه به شرایط محل تنظیم می کند.  

این سیستم به گونه ای طراحی شده است که با قرار دادن یک سیم کارت در آن با ارسال یک پیامک بتوان از هزاران کیلومتر دورتر عملیات آبیاری را انجام داد. با استفاده از اس ام اس کنترلر که دارای تایمر قابل برنامه ریزی باشد همچنین شیر برقی و یک لوله کشی ساده می توان از راه دور با موبایل باغچه یا گیاهان و درختان را آبیاری نمود.
بطور مثال اگر شما صاحب ویلا یا باغچه ای در خارج از شهر و یا حتی شهر دیگری باشید و دسترسی برای آبیاری آنجا نداشته باشید در این شرایط بهترین روش کنترل از راه دور آبیاری با استفاده از کنترل پیامکی آبیاری خواهد بود.

 

 

چرا باید از سیستم های کنترل از راه دور در مزارع استفاده کرد ؟

استفاده از کنترل پیامکی آبیاری برای مزارع به کشاورزان کمک می کند تا کنترل بهتری برای مدیریت آبیاری مزارع خود داشته باشند و بتوانند تصمیم های بهتر و درست تری در رابطه با استفاده از منابع آبی، مواد شیمیایی و مصرف برق بگیرند همچنین استفاده از این سیستم ها ضمن ایجاد اطمینان از توزیع مناسب آب مورد نیاز محصولات کشاورزی موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود. 

همچنین  سیستم های آبیاری باغچه از راه دور به علت انعطاف پذیری که دارند برای انواع زمین باشرایط گوناگون و با توجه به نوع نیاز گیاه به آب قابلیت استفاده دارند. 

 

آبیاری باغچه از راه دور

 


پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع شیوه های نوین آبیاری


 

ویژگی های کنترل پیامکی آبیاری

  •  کنترل و مدیریت بر آبیاری باغچه از راه دور بدون حضور در محل با تلفن همراه
  • قابلیت اتصال به انواع پمپ موتور آب
  • امکان تنظیم نمودن زمان آبیاری اعلام اطلاع از نتیجه به وضعیت آبیاری
  •  اطلاع دادن قطعی برق یا خرابی تجهیزات به کشاورز
  •  اندازه گیری نمودن میزان رطوبت خاک و روشن نمودن اتوماتیک پمپ آب در صورت نیاز
  • قابل استفاده در تمام نقاط تحت پوشش شبکه تلفن همراه در سراسر دنیا
  • اعلام هشدار در صورت سرقت رفتن موتور
  • امکان مطلع شدن از میزان تغییرات فشار آب درون شبکه
  • امکان انجام فرآیند کوددهی در آبیاری قطره ای

 

 

مزایای استفاده از  تایمر پیامکی آبیاری 

  • صرفه جویی در مصرف آب آبیاری راحت و عدم اتلاف وقت  
  • کاهش هزینه و مدت زمان آبیاری  
  • نصب و کاربری آسان و راحت
  • آبیاری راحت و از راه دور 
  •  افزایش بازدهی گیاهان در اثر آبیاری به موقع  آنها  
  • جلوگیری از به وجود آمدن تنش آبی در گیاهان حساس به کم آبی و یا آبیاری زیاد  
  • افزایش دقت به علت حذف شدن عوامل خطای انسانی
  • کاهش هزینه نیروی انسانی  به علت حداقل رسیدن نیروی کار  

 

 

کاربرد کنترل پیامکی آبیاری در کشاورزی

بیشترین کاربردی که کنترل پیامکی آبیاری در کشاورزی دارد برای کنترل از راه دور چاه و پمپ آب، همچنین آبیاری اتوماتیک و هوشمند مزارع، کنترل سطح مخازن آب از راه دور و… می باشد.

 

کنترل چاه و پمپ آب کشاورزی از راه دور 

با استفاده از سیستم آبیاری باغچه از راه دور پمپ و چاه کشاورزی این امکان وجود دارد که  پمپ آبیاری را از راه دور نظارت، راه اندازی و خاموش و روشن کرد.  نحوه عملکرد تایمر پیامکی از راه دور با استفاده از تلفن همراه می باشد در واقع می توان از فاصله های بسیار دور و در هرجایی به وسیله تلفن همراه خود پمپ آب کشاورزی را کنترل نمایید و عملیات شروع و توقف آن را انجام دهید همچنین اعلان هایی مانند قطع شدن برق از طریق تماس یا پیامک به اطلاع کشاورز رسیده می شود.

 

آبیاری اتوماتیک و هوشمند مزارع

سیستم آبیاری باغچه از راه دور هوشمند مزرعه قابلیت‌های بسیار خوبی برای کشاورز به ارمغان آورده است.  هر روش آبیاری که کشاورز برای مزرعه خود انتخاب کرده باشد را می توان به وسیله تایمر پیامکی آبیاری از راه دور انجام داد و دیگر لازم نیست کشاورز تمام وقت خود را در مزرعه به سر ببرد از مهمترین مزایای این سیستم می توان به صرفه جویی در مصرف آب اشاره نمود اس ام اس کنترل پیامکی آبیاری در کشور ایرانکه با بحران کم آبی روبروست امری ضروری می باشد.

 

آبیاری باغچه از راه دور

 


پیشنهاد مطالعه: سیستم آبیاری از راه دور


 

برای هوشمند سازی سیستم آبیاری چقدر باید هزینه کنیم؟

برای فعال سازی سیستم آبیاری باغچه از راه دور خودکار نیازی به داشتن باغ و یا مزرعه بزرگ نیست بلکه این سیستم در مقیاس های کوچکتر نیز قابل اجراست. همچنین راه انذازی یک سیستم آبیاری اتوماتیک اصلا پیچیده نیست و میزان هزینه پرداختی برای آن قابل قبول بوده و آنقدر ها هم سنگین نیست. توجه به این موضوع ضروری است که هزینه های پرداخت شده برای راه اندازی دستگاه آبیاری هوشمند پس از مدتی استفاده از این سیستم با توجه به صرفه جویی هایی که در وقت، انرژی، هزینه آب و… انجام می شود جبران خواهد شد. 

لازم به ذکر است که هزینه راه اندازی این سیستم هوشمند آبیاری، به مواردی مانند مساحت باغ،زمین یا مزرعه کشاورزی و تجهیزات به کار رفته و میزان نیاز شما به فرآیند  هوشمندسازی مربوط می‌شود. جهت خرید دستگاه کنترل پیامکی آبیاری از راه دور باغچه به فروشگاه اینترنتی مهام مارکت مراجعه کنید. مهام مارکت عاملیت فروش انواع تجهیزات کنترل از راه دور کشاورزی . قبل از خرید میتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

 


محصولات پیشنهادی