| اس ام اس کنترلر چیست | کاربردها| معرفی بهترین کنترل پیامکی بازار |

پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه و ابزارهای جدید به صرفه جویی در هزینه، زمان و بالا رفتن عملکرد و سرعت کارها کمک شایانی میکند.  یکی از این دستگاه ها اس ام اس کنترلر جهت مدیریت هوشمند رویه ها میباشد. در این مقاله به بررسی مفاهیم مربوط به سیستم کنترل پیامکی، استفاده از این سیستم جهت آبیاری قطره ای و بهترین کنترل پیامکی بازار میپردازیم.

 

کنترل پیامکی چیست؟

این دستگاه این امکان را برای کاربر فراهم میکند که از راه دور و با استفاده از پیامک یا تک زنگ، دستگاه های برقی را کنترل کند.  برای مثال شیربرقی آبی را خاموش و روشن کند. شما ساکن تهران هستید و ساختمانی در شهر گیلان دارید. استفاده از این دستگاه این امکان را به شما میدهد که سیستم آبیاری، گرمایشی، و سرمایشی را مدیریت کنید. داخل این دستگاه ها یک سیم کارت قرار میگرد. با استفاده از سیم کارت دستگاه میتواند با تلفن همراه شما جهت کنترل و مدیریت تجهیزات برقی که به دستگاه متصل هستند، ارتباط برقرا کند.

دستگاه های کنترل پیامکی از همه ی اپراتور های تلفن همراه موجود در کشور ( ایرانسل، همراه اول و رایتل) پشتیبانی میکند و جای نگرانی نیست.  این دستگاه در مدل ها با تعداد خروجی های متفاوت نظیر کنترل پیامکی 4 کانال، کنترل پیامکی 8 کانال،کنترل پیامکی 16 کانال و … توسط شرکت مهام صنعت به مشتریان عرضه میشود.

 

 کابردهای دیگر سیستم کنترل پیامکی

  • ساختمان های شخصی: آب کردن استخر و جکوزی و فعال کردن سونا، کنترل اتوماتیک سیستم آبیاری، کنترل و مدیریت سیستم روشنایی، اعلام آتش سوزی با پیامک
  • گلخانه ها: کنترل دمای گلخانه، مدیریت سیستم آبیاری هوشمند، باز و بسته کردن سایبان ها
  • سیستم های اعلام آتش سوزی: اعلام آتش سوزی با تک زنگ یا اس ام اس، اعلام خطر با پخش آژیر در مکان دور از حادثه
  • کشاورزی: کنترل از راه دور چاه و پمپ آب، آبیاری اتوماتیک و هوشمند
  • مرغداری ها: کنترل سیستم های برقی مانند: سیستم های گرمایشی، سرمایشی، هواکش ها، تغذیه هوشمند و کنترل دما

 

 اهمیت استفاده از کنترل از راه دور پیامکی برای آبیاری از را دور، باغچه گیاهان، و درختان

آب برای رشد گیاهان لازم و ضروری میباشد. وقتی آب به مقدار کافی در دسترس نباشد منجر به مرگ یا کاهش کیفیت رشدی گیاهان میگردد. از طرف دیگر، حفظ و صرفه جویی از منابع آبی اهمیت ویژه ای دارد. با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای و، سیستم کنترل پیامکی که جزء لاینفک آن میباشد، رسیدن به این هدف امکان پذیر میباشد. سیستم هوشمند آبیاری از راه دور از سال 2000 به بازار عرضه شده است. برای مثال امکان کاهش و افزایش میزان آبیاری در فصول سرد و گرم سال منجر به مصرف بهینه از این مایع ارزشمند میگردد. مصرف بهینه موضوعی ارزشمند است  و مزیت اصلی استفاده از این سیستم میباشد اما موضوع فقط به اینجا ختم نمیشود. با استفاده از دستگاه کنترل پیامکی از راه دور، شیر برقی و لوله کشی، میتوان وقتی خارج از شهر و محدوده آبیاری هستید، با استفاده از تلفن همراه خود آبیاری را کنترل نمایید.

مزایای استفاده از آبیاری قطراه ای به طور خلاصه:

  • کاهش هزینه های مرتبط با مصرف آب
  • کاهش مصرف آب حداقل تا سی درصد
  • نصب سیستم هوشمند توسط متخصصان که باعث کارایی حداقلی سییستم میشود
  • آبیاری با استفاده از اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه و کاهش هزینه های جانبی اعمم از رفت و آمد و غیره

 

 

سیستم آبیاری قطره ای چگونه کار میکند؟

سیستم آبیاری قطره ای در مسیر باغ لوله کشی میشود و شامل تجهیزاتی مثل مخزن آب، پمپ آب، شیربرقی و کنترل پیامکی است. کنترل پیامکی به پمپ فرمان میدهد و پمپ شروع بکار میکند.شیربرقی باز میشود و فرآیند آبیاری آغاز میشود.

 

نحوه عملکرد سیستم آبیاری قطره ای وقتی دستگاه کنترل پیامکی به سنسور تشخیص رطوبت متصل است چگونه است؟

بیشتر سنسور های مرطوب کننده خاک برای تخمین حجم آب خاک بر اساس ثابت دی الکتریک عمل میکنند. ثابت دی الکتریک به عنوان توانایی خاک برای انتقال الکتریسیته تلقی میشود. با افزایش حجم آب موجود در خاک ثابت دی الکتریک افزایش میابد. این موضوع بخاطر این است که، ثابت دی الکتریک آب از بقیه عناصر خاک مثل هوا بزرگ تر است. بنابراین، اندازه گیری ثابت دی الکتریک خاک، یک تخمین از محتوای آب میدهد. کنترلر های موجود در سیستم آبیاری قطره ای هوشمند اطلاعات محتوای آب را از سنسور ها میگیرد تا سایکل سیستم آبیاری را قطع و وصل کند. سیستم اس ام اس کنترلر یک مقدار قابل تنظیم دارد، اگر مقدار آب موجود در خاک از این میزان بیشتر شود، آبیاری قطع میشود. مقدار این اندازه توسط کاربر تعریف میشود. یکی دیگر از تکنیک های کنترل دستگاه های کنترل پیامکی، on-demand  میباشد. در این تکنیک کنترلر آبیاری را در مقدار پایین شروع میکند و در مقدار بالا قطع میکند.

 

لیست بهترین کنترل پیامکی بازار

با استفاده از سیستم کنترل پیامکی که توسط شرکت مهام صنعت ارائه شده است، به راحتی می توان سیستم‌ها، منابع و دستگاه‌های متصل به سیستم را به صورت غیر حضوری و  از راه دور و با تلفن‌همراه خود مدیریت کنید. ویژگی ها فنی:

 

 مورد اول بهترین کنترل پیامکی بازار قابل اتصال به هر وسیله برقی و کنترل آن از راه دور ( مانند پمپ آب، شیر برقی، مه پاش، کفکش، اسپلیت و …)، امکان دریافت نتیجه آبیاری، امکان اطلاع رسانی از وضعیت آبیاری، دارای قابلیت تنظیم برنامه دوره ای از طریق ارسال پیامک و اپلیکیشن (از ۱ ساعت تا هر دوره ای)، کارکرد دستگاه  با برق شهر، دارای قابلیت تنظیم برنامه دوره ای از طریق ارسال پیامک به هر خروجی

کنترل پیامکی دو کانال ویستو

بهترین کنترل پیامکی بازار

 

 

بهترین کنترل پیامکی بازار

مورد دوم بهترین کنترل پیامکی بازار قابل استفاده برای انواع پمپ‌های آب و شیربرقی، کارکرد دستگاه با برق شهر، دارای قابلیت تنظیم برنامه دوره ای از طریق ارسال پیامک، قابل استفاده برای انواع پمپ‌های آب و شیربرقی، امکان دریافت نتیجه آبیاری، امکان اطلاع رسانی از وضعیت آبیاری، مجهز به تنظیم مدت زمان آبیاری بوسیله ارسال پیامک، قابل اتصال به هر وسیله برقی و کنترل آن از راه دور ( مانند پمپ آب، شیر برقی، مه پاش، کفکش، اسپلیت و …)

 

بهترین کنترل پیامکی بازار

مورد سوم بهترین کنترل پیامکی بازار امکان تعیین کارکرد ورودی ها در مد پالس و روشن خاموش، امکان فعال و غیر فعال کردن ورودی ها به صورت جداگانه، امکان فعال کردن حالت تماس برای ورودی ها در زمان تحریک، امکان تعیین مد خروجی ها در حالت پالس و فلیپ فلاپ، امکان گزارشگیری از خروجی ها، ورودی ها و کاربران، امکان معرفی 5 مدیر و 20 کاربر برای کار با سیستم، داری نشانگر صوتی و امکان اتصال سنسور دما

بهترین کنترل پیامکی بازار

مورد چهارم بهترین کنترل پیامکی بازار امکان تنظیم حالت تکرار برای خروجی شماره 2 تا به مدت زمان مشخص روشن و خاموش شود و این روند تکرار گردد، کنترل و مدیریت بر وسایل و تجهیزات بدون حضور در محل با تلفن همراه، امکان کنترل توسط  تعداد نامحدود کاربر در صورت تمایل مدیر، امکان تعریف 10 کاربر برای کار با دستگاه و عدم پاسخگویی به شماره های دیگر برای بالا بردن برد امنیتی سیستم، قابل استفاده در تمام نقاط تحت پوشش شبکه تلفن همراه در سراسر دنیا، پشتیبانی از سیم کارتهای اپراتور های تلفن همراه مثل  همراه اول، ایرانسل و رایتل، کنترل با استفاده از نرم افزار اندروید بدون نیاز به اتصال به  اینترنت، قابلیت اعلام قطع و وصل برق با پیام ، برقراری تماس و پخش آژیر

بهترین کنترل پیامکی بازار

مورد پنجم بهترین کنترل پیامکی بازار امکان تعریف 5 مدیر سیستم، امکان تعریف 20 کاربر جهت کنترل از راه دور، ذخیره 106 ریموت، امکان درخواست وضعیت رله ها ، سطح سیگنال، قابلیت انتخاب مد حافظه دار در زمان قطع و وصل برق،  اطلاع از مانده سیم کارت اعتباری، تعیین حالت ورودی بصورت روشن و خاموش یا پالسی برای گزارش دهی،  تایمر برای خروجی ها، امکان نامگذاری خروجی ها ، ورودی ها و… روی دستگاه

بهترین کنترل پیامکی بازار

 

 

نتیجه گیری

صرفه در زمان و کاهش هزینه ها در دنیای پر سرعت امروز امری مهم است. با توجه به دور بودن زمین های کشاوری آبیاری مستقیم که ملزم به حضور نیروی انسانی میباشد امری هزینه بر و زمان بر است. با خرید دستگاه کنترل پیامکی با کیفیت میتوان این هزینه ها را کاهش داد و یک سیستم هوشمند آبیاری را راه اندازی کرد. مهام مارکت عاملیت فروش بهترین کنترل پیامکی بازار در ایران میباشد. جهت خرید بدون واسطه تجهیزات کنترل از راه دور کلیک کنید. همچنین میتوانید برای استفاده از مشاوره رایگان قبل از خرید با ما تماس بگیرید.