فیوز گازی و کاربرد های آن

اختراع فیوز گازی با قابلیت قطع گاز در کمتر از یک ثانیه

 

فیوز گازی  قابلیت قطع کردن جریان گاز در کمتر از یک ثانیه را دارد. هنگامی که جریان گاز در شبکه و یا لوله افزایش یافت فیوز گازی ۱۹ عامل از ۲۴ عامل انفجار در ساختمان و یا شبکه گاز را بطور کامل پوشش داد.
فیوز گازی طبق مبحث ۱۷، ۲۱ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان برای ناظران بیان شده و در همه ساختمان ها از جمله ساختمان های خاص و ساختمانهای عمومی بند ب و ج، به خصوص ساختمان هایی که ارتفاع زیادی دارند باید نصب شوند.

 

فیوز گازی

 

 

فیوز گازی ۱۹ عامل انفجار در ساختمان و یا شبکه گاز را پوشش می دهد

 

فیوز گازی از ۲۴ عاملی که باعث انفجار در ساختمان و یا شبکه گاز می شود ۱۹ عامل را به طور کامل پوشش می دهد. این قطعه سیستمی حساس به زلزله، فرونشستها، آوار، سیل، پارگی لوله، برخورد ماشین با علمک، سهل انگاری پیرمرد و یا کودک، موش خوردگی ها، پوسیدگی ها، پارگی ها، عملیات خرابکارانه و مواردی از این قبیل است و در کمتر از یک ثانیه فرمان قطع گاز را می دهد.
فیوز گازی محصولی مکانیکی است که هنگامی که جریان گاز بیش از حد مقدار تعریف شده باشد، گاز را بصورت اتوماتیک قطع می کند و پس از رفع عیب های شبکه و تاسیسات گاز وپایین آمدن جریان گاز، عبور گاز را بطور اتوماتیک وصل می کند.

 

تاییدیه های معتبر و مراکز نصب فیوز گازی

 

فیوز گازی  استاندارد تاییدیه های زیادی از آتش نشانی ها را دارد. هم اکنون تعدادی از ساختمان ها در اصفهان مانند شهرداری ها، قطار شهری، فرودگاه و مراکز حساس دیگری از فیوز گازی استفاده می کنند.

 

کاربرد فیوز گازی در چه مواردی است؟

 

فیوزهای گازی انواع مختلفی با توجه به کاربرد خانگی و صنعتی دارد، فیوز سرشیلنگی در وسایل گاز سوز مانند اجاق گاز، بخاری زیرزمینی، آبگرمکن زیر زمینی استفاده می شود و از نظر عملکردی هم کنترل کننده مواردی مانند پارگی و یا در رفتگی شیلنگ گاز مصرف کننده است و محل نصب آن بعد از شیر گاز مصرف کننده می باشد.
فیوز اسپول فلنجی روی شبکه ایمنی گاز نصب می شود و از نظر کارکرد هر نوع پارگی و یا در رفتگی لوله های شبکه فشار قوی و فشار ضعیف فلزی و پلی اتیلنی را کنترل می کند.
فیوز مهره و ماسوره ای، و فیوز رزوه ای نوع دیگر از انواع فیوزهای گازی است که در مکان هایی مانند ورودی آپارتمان ها، مشعل های موتورخانه، علمک نصب می شود و کارکرد آن کنترل کردن هر نوع شکستگی است که در کل شبکه گاز واحد آپارتمانی و لوله و اتصالات فلزی می باشد.
فیوز پلی اتیلنی در ورودی شبکه زیر زمینی گاز و علمک های پلی اتیلنی نصب می شود و کارکرد آن کنترل کردن هر نوع پارگی و در رفتگی لوله های اصلی شبکه فشار قوی و فشار ضعیف پلی اتیلنی است.

 

ایمن سازی ساختمان با فیوز گازی چقدر هزینه دارد؟

 

فیوز گازی به صورت انحصاری در کشور از سال ۲۰۰۴ مشغول به فعالیت می بـاشد ایـن فیوز ها ، شبکه شهری و انشعابات گاز و تاسیسات ساختمان را در بالاترین حد ممکن ایمن می سازد .
نصب فیوز گازی برای خانه های جدید هزینه زیادی ندارد حداکثر با مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان یک خانه را می توان ایمن کرد.

 

با نصب فیوز گازی ساختمان امن در زمان بحران داریم

 

فیوزها یک وسیله ایمنی هستند .هنگامی که لوله گاز در داخل از خانه و یا بیرون از خانه به هر طریقی شکسته شود جریان گاز در لوله به سرعت بالا می رود و در صورت نصب بودن این فیوزها خطرات و انفجار اتفاق نمی افتد.
برای مثال در زمان زلزله اگر خانه تخریب شود و لوله گاز، شبکه گاز داخلی خانه و یا علمک بیرون خانه بشکند جریان گاز زیاد می شود، در این زمان دستگاه سریعا عمل کرده و جریان گاز را قطع می کنددر این صورت انتشار گاز و انفجار اتفاق نمی افتد.

شرکت مهام صنعت اراثه کننده فیوز های گازی استاندارد در ایران است .

 

درادامه با مشاهده این فیلم آموزشی با اهمیت و عملکرد فیوز های گازی بیشتر آشنا خواهیم شد….

 

 

برای خرید فیوز گازی کلیلک کنید…